آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 مهر ماه 1400 = 20-10 2021

تدارک گسترده در اسرائیل برای مقابله با حکومت ایران

برخی رسانه های حکومتی امروز با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر دفاع اسرائیل نوشتند: این مقام اسرائیلی در حالی به دنبال دریافت بودجه بیشتر برای مقابله با (رژیم) ایران و جبهه مقاومت (حزب الله و جهاد اسلامی) است که فضاسازی رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی افزایش یافته است.

در واشنگتن نیز با ادامه ابهامات درباره آغاز مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا بحث طرح جایگزین را مطرح کرده است.

خبرگزاری فرانسه دو روز پیش از قول یک مقام امنیتی اسرائیل که نامش را ذکر نکرد خبر داد که ایران "به تولید مواد لازم برای سلاح هسته‌ای از هر زمان نزدیکتر است" اما هنور دو سال تا یک بمب اتمی فاصله دارد: "ما خود را آماده تمام گزینه‌ها و سناریوها می‌کنیم از جمله عملیات نظامی."

پیش‌تر، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از تصویب بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری به‌منظور آمادگی نظامی برای حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد. پیش از این، گزارش‌های متعددی درباره شتاب‌بخشی به پروژه‌های اسرائیل علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران منتشر شده بود.

آویو کوخاوی ماه گذشته گفته بود که بودجه دفاعی اسرائیل برای فعالیت‌های جاسوسی و توانمندی‌های عملیاتی در این زمینه افزایش یافته است.

براساس این گزارش، این بودجه برای پهپادهای جاسوسی و سلاح‌های لازم برای چنین حمله‌‌ای استفاده خواهد شد، سلاح‌هایی که قادر باشند به هدف در اعماق زمین برخورد کنند.

در همین حال اخیرا ارتش اسرائیل اعلام کرده است که یک پایگاه اطلاعاتی بسیار محرمانه برای تجزیه و تحلیل فعالیت‌های هسته‌ای ایران راه‌اندازی کرده است.

یک افسر عالی‌رتبه ارتش اسرائیل مدعی شد: "این پایگاه با استفاده از ظرفیت‌های بالا و امکانات هوش مصنوعی توانسته‌ است اطلاعات زیادی در مورد برنامه هسته‌ای ایران جمع‌آوری کند و نقش کلیدی در شناسایی تحرکات ایران در سوریه و مقابله با گروه‌های طرفدار ایران در آن منطقه ایفا می‌کند"

مذاکرات در کما

در روزهای گذشته گزارش‌های ضدونقیضی درباره ازسرگیری گفتگوهای ایران با قدرت‌های جهانی منتشر شده است. این مذاکرات با پایان گرفتن دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی و روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی متوقف شدند.

منابع خبری در ایران دو روز پیش خبر دادند که مذاکرات پنج‌شنبه در بروکسل از سر گرفته می‌شوند اما سخنگوی اتحادیه اروپا گفت دیداری در روز پنج‌شنبه نخواهد بود و این اتحادیه نمی‌تواند تایید کند که گفتگویی صورت خواهد گرفت یا زمان آن کی خواهد بود.

پیش تر تصور می شد که بعد از کنار رفتن نتانیاهو رویکرد اسرائیل نیز نسبت به برنامه هسته‌ا ای ایران دچار تحولاتی شده است.

گفته می شد که نفتالی بنت به دنبال آن است که بیشترین همکاری را با دولت جو بایدن داشته باشد. در همین راستا استراتژی اسرائیل را تغییر داده و به نظر می‌رسید درصدد تخریب مذاکرات برجام نیست.

اما اخیرا با ادامه ابهامات درباره آغاز مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا نیز بحث "پلن‌ بی" را مطرح کرده است. برخی مقامات آمریکایی می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است که می‌تواند اشاره‌ای به گزینه نظامی باشد.





Seek October 20, 2021 12:37 PM

امت مسلمان شیعه دوازده امامی هنوز درک نکرده‌اند که چه آشی برایشان پخته اند‌ دگر کشورها در صف ایستاده اند که هر کدام به اندازه توانایی خود چند بمب سر این امت بیندازند خود کرده را تدبیر نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: