آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 آبان ماه 1402 = 21-11 2023

اقدام بی‌سابقه اسرائیل در مرز لبنان؛ چرا صدهزار نیرو مستقر شدند!؟

در اقدامی بی‌سابقه که می‌تواند وضعیت کنونی منطقه را تغییر دهد، ارتش اسرائیل ۱۰۰ هزار تن از نیروهای خود را در مرز با لبنان مستقر کرده است.

به گزارش ایسنا، این گزارش توسط مقامات اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال تایید شده است؛ گزارشی که نگرانی جدی برای امنیت منطقه ایجاد می‌کند و می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای به همراه داشته باشد.

این گزارش همچنین حاکی از احتمال تشدید درگیری ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان است. از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی از سوی حماس علیه اسرائیل، مرزهای لبنان نیز شاهد تبادل آتش میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله بوده است.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و تایید مقاومت و در واکنش به هدف قرار دادن منازل در روستاهای جنوب توسط دشمن صهیونیستی مبارزان مقاومت امروز (سه‌شنبه) محلی را در شهرک المطله (متولا) هدف قرار دادند که سربازان دشمن در آنجا مستقر شده بودند. این حمله تلفاتی به دنبال داشت.

این در حالیست که روزنامه آمریکايی واشنگتن پست نوشته است: تشدید تدریجی در طول مرز اسرائیل-لبنان احتمال جنگی بزرگتر را مطرح می‌کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: