آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 شهریور ماه 1391 برابر با 2012 Monday 17 September

انتقاد تند خاتمی از نظام ولایت: سیستم غلط است

رادیو فرانسه: محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی در سخنانی مجددا از اوضاع سیاسی جاری در این کشور و همچنین وجود فساد در دولت جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت: «سیستم غلط است؛ سیستمی که یک مورد سوء استفاده آن 3 هزار میلیارد تومان است، در بقیه موارد چگونه است؟!» وی همچنین درباره انتخابات نیز گفت: «انتخابات و حکومت مال شما! بیایید فضا را باز کنید.»

خاتمی در دیدار با جمعی از اسرای آزاد شده دوران جنگ عراق و ایران، که گزارش این دیدار امروز در سایت خاتمی منتشر شده، از سیاست‌های جاری در جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.

وی گفت: «روش‌ها و سیاست‌های موجود اصلاً صحیح نیست و در درجه اول به ضرر خود نظام است.»

رییس جمهوری پیشین ایران از فساد دولت محمود احمد‌نژاد انتقاد کرد و گفت: «سیستم غلط است؛ سیستمی که یک مورد سوء استفاده آن 3 هزار میلیارد تومان است، در بقیه موارد چگونه است؟! اگر در دولت ما یک پرونده سوء استفاده پنج میلیاردی پیدا می‌شد، کفن پوشان به خیابانها می‌ریختند.»

خاتمی با اشاره به رشد تورم و بیکاری در ایران گفته است: «ما با رشد صنعتی 14 درصدی و رشد کشاورزی 11 درصدی و رشد بالای سرمایه گذاری توانستیم 600 هزار شغل ایجاد کنیم. اما الان چطور ممکن است رشد اقتصادی زیر 2 درصد باشد اما 2 میلیون شغل ایجاد شود؟! مگر اینکه معجزه شود!»

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسؤولان جمهوری اسلامی اظهار داشت: «ما می‌گوییم حضرات معظم! شما بمانید، اما بگذارید انتقاد کنیم و بگذارید روشها اصلاح شود. اگر اصلاح شود نظام می‌ماند و اگر نشود، حتی اگر ما هم نخواهیم در آینده مشکلاتی پیدا می‌شود؛ دلزدگی نیروها و رفتن جوانان از ایران یا اعتراض آنها به وضع موجود خطر بزرگی است.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved