آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 آذر ماه 1401 = 06-12 2022

تلاش رژیم برای لاپوشانی رسوایی افشای بولتن‌های محرمانه سپاه

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در گزارشی بازداشت عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری فارس را تایید کرد و با متهم کردن او به «جعل اخبار و بولتن‌سازی»، تلاش کرد بر رسوایی افشای فایل‌های صوتی و بولتن‌های محرمانه خبرگزاری فارس سرپوش بگذارد.

پس از انتشار اخبار تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی، سرانجام صدا و سیما در گزارشی که آمنه سادات ذبیح‌پور، «خبرنگار-بازجو»ی این سازمان تهیه کرده، از بازداشت عباس درویش توانگر خبر داد و او را «خبرنگاری» توصیف کرد که در جلسات مقام‌های نظام شرکت می‌کرد و «جسته و گریخته»، به اخباری دست می‌یافت.

دستگیری توانگر پس از آن صورت گرفت که گروه هکری بلک ریوارد با هک خبرگزاری فارس اسناد و بولتن‌هایی را به دست آورد که مبنای گزارش‌های ایران‌اینترنشنال شدند. در این اسناد، سیاست‌های جمهوری اسلامی برای سرکوب خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی مشهود هستند.

همچنین این اسناد اطلاعات و نظرات مقام‌های حکومتی از جمله رهبر جمهوری اسلامی را درباره این خیزش بازتاب می‌دهند.

پس از افشای این اسناد، مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش کردند اعلام کنند اطلاعات موجود در این اسناد «جعلی» هستند و توانگر همچون نیروهای «خودسر» شخصا اقدام به تهیه بولتن‌ها کرده است.

در گزارش صدا و سیما در تایید دستگیری توانگر به یک توییت عبدالله گنجی، از مدیران رسانه‌ای حکومت، اشاره شده که نوشته است: «به عنوان کسی که چندین سال عضو شورای سیاست‌گذاری فارس بودم اعلام می‌کنم یک بار نه بولتن دیدیم نه در جلسات شورای مذکور طرح شد. این کار را شخص خاصی انجام می‌دهد که از قضا در فارس هم کار می‌کرد.»

توانگر جلسه افشا شده با قاسم‌ قریشی، جانشین بسیج را ضبط کرده بود. فایل صوتی این جلسه پس از هک شدن از سوی بلک ریوارد به دست ایران‌اینترنشنال رسید.

در بخشی از این فایل، یکی از حاضران به آمار بالای عمامه‌پرانی اعتراف می‌کند. همچنین این فایل نشان می‌دهد مقام‌های نظام معتقدند معترضان خود را برای انقلابی بلند‌مدت آماده می‌کنند.

در این جلسه، یکی از حاضران هم از ۱۲ مورد حمله به پایگاه‌های بسیج خبر می‌دهد و همچنین از فعالیت‌ چهره‌های شناخته شده در فضای مجازی ابراز نگرانی می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: