آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 تیر ماه 1402 = 29-06 2023

فیلم؛ مفهوم "عدالت عدل علی" در حکومت اسلامی را هم فهمیدیم

رئیس سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی خبر داد که اکبر طبری، محمدعلی نجفی و مهدی هاشمی در زندان نیستند. غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در یک برنامه تلویزیونی گفت: «طبری نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه الان در زندان است. او با تصمیم مرجع قضایی به‌صورت موقت بیرون از زندان است‌. مهدی هاشمی هم آزاد شده است. محمدعلی نجفی هم نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه داخل زندان است؛ فکرکنم او رضایت شاکی‌اش را گرفته است.» (فیلم زیر)

اکبر طبری نزدیک به ۲۰ سال از مقامات ارشد مالی و اجرایی قوه قضاییه بود و در دوران ریاست محمود هاشمی شاهرودی و صادق لاریجانی بر این قوه از مهره‌های کلیدی و صاحب‌‌نفوذ محسوب می‌شد که اواسط تیر ۱۳۹۸ بازداشت شد. در پی برگزاری دادگاه، وی در شهریور ۱۳۹۹ به‌ اتهام «سردستگی» شبکه رشوه‌گیری و «اخذ رشوه‌های متعدد» به ۳۱ سال حبس، به‌ اتهام پولشویی به ۱۲ سال و نیم حبس و به اتهامات دیگری که جزئیات آن به‌ طور کامل اعلام نشد، به بیش از ۱۵ سال زندان محکوم شد.

مهدی هاشمی هم سال ۱۳۹۴ به اتهام «مشارکت در ارتشا، اختلاس، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور» به ده سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. محمدعلی نجفی هم که فروردین امسال در پی «عفو رهبری» آزاد شد، پس از قتل همسر دوم خود با اسلحه در خرداد ۱۳۹۸ به پنج سال حبس محکوم شده بود. حکم قصاص او پس از پرداخت ده میلیارد تومان به خانواده مقتول منتفی شده بود.





www.youtube.com/watch?v=ZSsLXnVqE7A

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: