آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 فروردین ماه 1402 = 28-03 2023

نگرانی آمریکا از روابط پوتین با بازیگران شروری مانند رژیم خامنه‌ای

سایت وزارت‌ خارجه آمریکا به نقل از سخنگوی این وزارت‌خانه نوشت: روابط روسیه با بازیگران شروری مانند حکومت ایران باعث نگرانی شدید است.

این سخنگو در پاسخ به سؤالی پیرامون همکاری سایبری جمهوری اسلامی و روسیه مابازاء پهپادهای دریافتی از سپاه پاسداران گفت: آنچه می‌توانم بگویم این است که البته که روابط روسیه با بازیگران شروری مانند حکومت ایران هم‌چنان باعث نگرانی شدید است و باید باعث نگرانی کشورهای نه فقط همسایه ایران و روسیه بلکه به‌طور گسترده در سطح جهانی باشد ما شاهد ویرانی‌هایی بوده‌ایم که توسط پهپادهای ساخت ایران به‌وجود آمده که روسیه علیه کی‌یف استفاده کرده و زیرساخت های انرژی و غیرنظامی اوکراین را هدف قرار داده و البته که این رابطه ایست که ما به‌دقت زیر نظر داریم.

روزنامه وال‌استریت ژورنال پیش تر به نقل از منابع مطلع از همکاری سایبری میان تهران و مسکو خبر داد و اعلام کرد که روسیه به جمهوری اسلامی نرم‌افزارهای پیشرفته در زمینه جاسوسی و نظارت دیجیتالی ارائه می‌کند و تهران در پی عمیق‌تر شدن این همکاری است.

این منبع گزارش داد که روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین، قابلیت‌های ارتباطی-تشخیصی و همچنین دستگاه‌های شنود، دستگاه‌های عکاسی پیشرفته و دروغ‌یاب‌ها را در اختیار حکومت ایران قرار داده است.

همچنین این منابع مطلع به این روزنامه گفتند که مسکو احتمالا پیشتر نرم‌افزارهای پیشرفته‌تری را با رژیم ایران به اشتراک گذاشته که اجازه می‌دهد تلفن‌ها و سیستم‌های کامپیوتری منتقدان و مخالفان خود را هک کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: