آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 آذر ماه 1402 = 02-12 2023

دستور روزنامه خامنه‌ای به تروریست‌های یمنی: بزن که خوب می‌زنی!

کیهان خامنه ای در یادداشت روز خود با عنوان «بزن که خوب می‌زنی!» نوشت: رئیس پیشین شورای امنیت اسرائیل بعد از اعلام آتش‌بس ۴ روزه با نگرانی از ادامه جنگ غزه گفته بود «یمن برای اسرائیل یک تهدید راهبردی است… مشکل ما با یمنی‌ها این است که آن‌ها در دهانه جنوبی دریای سرخ قرار دارند و این مشکل بسیار بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از موشک‌های آن‌ها است… مشکل بزرگ‌تر زمانی است که یمنی‌ها تصمیم بگیرند هر کشتی اسرائیلی که از باب‌المندب یا دریای سرخ می‌گذرد را توقیف کنند».

آمریکا و متحدان اروپایی و صهیونیستی و عربی آن از مقابله با دولت انقلابی یمن ناتوان و به مراتب آسیب‌پذیر‌ترند. کما این که در مقابل توقیف و مصادره دو کشتی اسرائیلی کاری از آن‌ها ساخته نبود. مخصوصاً آن که امروزه انقلابیون یمن علاوه‌بر روحیه انقلابی و شجاعت مثال‌زدنی، از تسلیحات پیشرفته‌ای برخوردارند که حریف به قول «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش یمن «فکرش را هم نمی‌تواند بکند».

کیهان خامنه ای نوشت: این نکته نیز گفتنی است که فاصله یمن تا شهر بندری ایلات در جنوب اسرائیل که بار‌ها هدف موشک‌های بالستیک انقلابیون یمن قرار گرفته است حدود ۱۸۰۰ کیلومتر است و این فاصله تا سواحل بحرین که محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکاست کمتر از ۱۴۰۰ کیلومتر است! … و جا دارد خطاب به انقلابیون یمن گفت: بزن که خوب می‌زنی!

کاملا واضح است که خامنه‌ای تلاش می کند با لاف و گزاف و با پیروز جلوه دادن خود در جنگ‌افروزی، به‌ نیروهایش روحیه بدهد. هدف خامنه‌ای از جنگ‌افروزی در منطقه، سد بستن در برابر قیام مردم ایران و مهار اوضاع بحرانی در درون حکومتش بود. اما اکنون ظاهر شدن آثار شکست در تحقق اهداف رژیم از آتش‌افروزی در غزه و هم‌چنین افشای سیاست‌های جنگ‌افروزانه خامنه ای در منطقه و سوءاستفاده از موضوع فلسطین، به‌طور فزاینده‌ ای مورد توجه رسانه‌های خبری و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته است.

ضد و نقیض‌گویی های اخیر خامنه‌ای در باره یهودیان و سرنوشت اسرائیل نیز نتیجهٔ سردرگمی او در قبال شرایط منطقه و تحولات جنگ در غزه است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: