آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 خرداد ماه 1402 = 03-06 2023

اوکراین؛ پوتین زندانی جوان عراقی را به کام مرگ فرستاد + فیلم

یک شهروند عراقی که در کنار نیرو‌های مزدور واگنر روسیه در اوکراین می‌جنگید، در درگیری‌های شهر باخموت کشته شد (فیلم زیر). منابع اطلاعاتی در عراق جزئیاتی از کشته شدن یک عراقی عضو گروه واگنر روسیه در نبرد باخموت اوکراین را فاش کردند.

شهروندان عراقی در چند روز گذشته از انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن یک عراقی مقیم روسیه به نام عباس وتوت با نام مستعار "ابوذر" در جنگ اوکراین متعجب شده‌اند. او در روسیه به زندان محکوم شده بود

طبق اطلاعات به‌دست آمده دولت روسیه به این شهروند عراقی پیشنهاد کرده بود که اگر در جنگ اوکراین شرکت کند، پس از مدتی آزاد خواهد شد به همین دلیل وتوت در کنار نیرو‌های مزدور واگنر که متخصص در استخدام مزدوران در سراسر جهان برای خدمت به منافع روسیه است، در جنگ اوکراین مشارکت کرد.

یوگنی پریگوژین رهبر واگنر به خبرگزاری رویترز گفت که وتوت را از زندان روسیه به خدمت گرفته است و افزود که او اولین بومی یک کشور عربی نیست که از زندان به واگنر پیوسته است. او گفت که این مرد عراقی خوب جنگیده و قهرمانانه جان باخته است.

بسیاری از نبرد‌ها برای تصرف شهر ویران شده باخموت اوکراین توسط محکومانی انجام شده است که توسط واگنر از زندان‌های روسیه با وعده عفو در صورت زنده ماندن شش ماه در جنگ به خدمت گرفته شده است.

ایالات متحده اخیرا اعلام کرد که گروه مزدور واگنر از زمان تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین متحمل بیش از ۳۰ هزار تلفات شده است و ۹۰ درصد از جنگجویان واگنر که از دسامبر ۲۰۲۲ در اوکراین کشته شده اند، افراد زندانی بودند.

طبق اسناد دادگاهی که رویترز مشاهده کرده است، عباس وتوت در جولای ۲۰۲۱ توسط دادگاهی در شهر کازان روسیه به اتهام فروش مواد مخدر به چهار سال و نیم زندان محکوم شد. این اسناد می‌گویند که او در زمان محکومیت، دانشجوی سال اول دانشگاه فنی در روسیه بود.




www.youtube.com/watch?v=mIARdK0R_pQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: