آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1402 = 31-05 2023

هشدار؛ ممکن است این فناوری، بشریت را به سمت انقراض سوق دهد

رهبران صنعت هوش مصنوعی هشدار می دهند که ممکن است این فناوری بشریت را به سمت انقراض سوق دهد

به گزارش فرانس24؛ مدیران ارشد فناوری هوش مصنوعی از جمله «سام آلتمن» مدیر عامل OpenAI به برخی از متخصصان و اساتید این رشته پیوستند تا «خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی» را مطرح کنند. آلتمن دو هفته پیش در جلسه استماع کنگره آمریکا از دولت‌ها خواسته بود از هم‌اکنون به فکر قانون‌های لازم برای هوش مصنوعی باشند و خطرات ناشی از آن را با همه‌گیری‌ها و جنگ هسته‌ای برابر کنند.

بیش از 350 امضاکننده در نامه‌ای که توسط مرکز غیرانتفاعی ایمنی هوش مصنوعی (CAIS) منتشر شد، نوشتند: کاهش خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی باید در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند همه‌گیری و جنگ هسته‌ای یک اولویت جهانی باشد.

به جز آلتمن، دو نفر از امضاکنندگان این نامه -«جفری هینتون» و «یوشوا بنجیو»- از پدرخوانده‌های هوش مصنوعی انگاشته می‌شوند.

این نامه همزمان با نشست شورای تجارت و فناوری ایالات متحده و اتحادیه اروپا در سوئد منتشر شده که در آن انتظار می‌رود سیاستمداران درباره تنظیم مقررات هوش مصنوعی صحبت کنند.

پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی ابزارهایی را ایجاد کرده است که حامیان این فناوری می‌گویند می‌توانند در برنامه‌های کاربردی از تشخیص پزشکی گرفته تا نوشتن خلاصه‌های حقوقی مورد استفاده قرار گیرند، اما این نگرانی‌ها را ایجاد کرده است که این فناوری می‌تواند منجر به نقض حریم خصوصی، کمپین‌های اطلاعات نادرست قدرت شود و منجر به مشکلاتی در مورد تفکر «ماشین‌های هوشمند» شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: