آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1402 = 31-05 2023

فیلم؛ ادامه درگیری میان مسلمانان چینی با نیروهای سرکوبگر حکومتی

پلیس حکومت کمونیستی چین به معترضانی که مانع تخریب یک مسجد باستانی شده بودند، مهلت داده است تا خود را به دلیل «برهم زدن نظم اجتماعی» تسلیم کنند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طرح دولت چین برای تخریب یک مسجد تاریخی در شهر نناجیایینگ خشم مسلمانان شهر ناگو را برانگیخته است.

پس از اعتراضات به تخریب یک مسجد باستانی در شهر عمدتا مسلمان ناگو در جنوب غربی استان یوننان ده‌ها نفر بازداشت شده‌اند. مقامات چینی برای تخریب چهار مناره و سقف گنبدی مسجد ناجیایینگ مربوط به قرن سیزدهم برنامه دارند و همه مخالفان را به بازداشت تهدید کرده‌اند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، جمعیت بزرگی را نشان می‌دهد که اطراف مسجد قرن سیزدهمی ناجیایینگ در شهر ناگو جمع شده‌اند. در این تصاویر دیده می‌شود که نیروهای پلیس ورودی مسجد را مسدود کرده‌اند و مانع ورود نمازگزاران می‌شوند. در این تصاویری درگیری میان جمعیت و انبوه نیروهای پلیس حاضر در محل دیده می‌شود. (فیلم زیر)

مسجد ناجیایینگ در ناگو یکی از محل‌های تجمع اصلی مسلمانان محسوب می‌شود و طی سال‌های اخیر بنای این مسجد گسترش پیدا کرده و گنبدی مسقف و چند مناره به آن اضافه شده است. اما دادگاه در سال ۲۰۲۰ این بناهای تازه را غیرقانونی اعلام کرد و دستور به تخریب‌شان داد و طی روزهای اخیر برنامه‌ریزی برای اجرای این تخریب موجب افزایش تنش‌ها شده است.




www.youtube.com/watch?v=j-pR3lI1EvY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



سیاوش May 31, 2023 10:47 AM

خامنه ای و آخوندهای دجال چرا خفه خون گرفتید ؟! وای اسلاما چی شده ؟ خبری ازتون نیست چون اربانتون داره این کار رو میکنه و شما جرات ندارید هیچ غلطی بکنید کثافتها فقط به موی زنها گیر میدید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: