آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 آذر ماه 1401 = 06-12 2022

امام جمعه اهل سنت: بزرگترین مفسدان فی‌الارض درون‌تان هستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفته: حکومت به جای گشت ارشاد به دنبال این است که حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود. منظور این است که روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردد.

هواداران حکومت و بسیاری از طلاب و رهبران مذهبی به اعتراضات اخیر و نقش پررنگ زنان در آن تاخته‌اند و بعضا خواستار تشدید برخورد با مسئله بی‌حجابی شدند.

این در حالیست که مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته: روایت تعرض جنسی به زندانیان زن را تایید می‌کند.

او در توئیتی نوشت: اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن به قصد تحقیر، سرکوب و اعتراف اجباری در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: در صورت اثبات، قطعا بزرگ‌ترین مفسدان فی‌الارض مرتکبین همین جنایات هستند.

به گزارش بی بی سی، شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار یک گزارش تحقیقی از «تعرض جنسی و تجاوز» به بعضی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌های ایران خبر داده است.

سی‌ان‌ان این گزارش را با استناد به شهادت تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده یا منابع بیمارستانی منتشر کرد و تایید کرده که زنان جوان و دختران و پسران نوجوان در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

علیرغم محدودیت رسانه‌ها، ‌سی‌ان‌ان از ۱۱ مورد خشونت جنسی علیه معترضان در زندان های ایران مطلع شده و توانسته تقریبا نیمی از آنها را تایید کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش سی‌ان‌ان گفت: به نظر می‌رسد که رهبری ایران در تلاش برای خاموش کردن صدای منتقدان خود از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند. استفاده از خشونت جنسی به عنوان ابرازی برای سرکوب اعتراضات، شجاعت معترضان ایرانی را بیش از پیش در برابر چنین اقدامات شنیعی پررنگ می‌کند که (حکومت ایران) به منظور ارعاب و پایان دادن به اعتراضات در پیش گرفته است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در اوین نیز در نامه‌ای سرگشاده به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران از او خواست درباره تعرض به زنان بازداشتی تحقیقی ویژه انجام دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: