آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 آذر ماه 1401 = 28-11 2022

فیلم؛ چرا تلویزیون چین سخنان خواهرزاده خامنه‌ای را پخش کرد؟

سخنان فریده مرادخانی، خواهر زاده خامنه‌ای، در محکومیت قاطع حکومت دایی خود و لزوم اقدامات عملی جامعه جهانی در برابر «رژیم بچه‌کش» او، بازتابی گسترده در رسانه‌های جهان داشته است.

به گزارش رادیو فردا، از شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان و رسانه‌های اسرائیلی گرفته تا خبرگزاری‌ها و شبکه دولتی چین و رسانه‌های دنیای عرب آخرین ویدئوی انتشار یافته از خانم مرادخانی را منتشر کرده و تاکید کرده‌اند که رهبر جمهوری اسلامی در اقناع نزدیک‌ترین بستگان خود نیز ناتوان است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت که خواهرزاده خامنه‌ای از انفعال دنیا در برابر مظالم حکومت دايی خود انتقاد کرده و به «آزادگان» جهان می‌گوید مماشات با «رژیم کودک‌کش» بس است. (فیلم کوتاه زیر)

شبکه دولتی چین، «سی‌تی‌وی»، نیز روز دوشنبه در گزارشی نوشت خواهرزاده رهبر حکومت ایران از مردم دنیا می‌خواهد دولت‌ها را به قطع ارتباط با تهران تشویق کنند.

در رابطه با مناسبات چین با جمهوری اسلامی، محمد‌جواد قهرمانی، پژوهشگر مسائل چین به روزنامه «دنیای اقتصاد» گفته است: برخی تنش ها از جمله جنگ اوکراین می تواند نظام بین‌الملل را وارد مرحله نوینی کند که چین آمادگی آن را ندارد.

وی درباره تاثیر افزایش تنش بین حکومت ایران و آمریکا بر روابط تهران و پکن نیز گفت: «‌در شرایطی که تنش‌‌ها میان تهران و واشنگتن افزایش یابد هرچند نگرانی چینی‌‌ها افزایش می‌‌یابد اما نکته قابل توجه این است که حداقل مدیریت تنش در محیط پیرامون چین، باعث دورتر شدن حوزه جغرافیایی تنش‌‌های دو کشور از این مناطق خواهد بود.

بر همین اساس، نمی‌توان امکان همراهی پکن با تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه تهران را نادیده گرفت؛ موضوعی که دولت بایدن حداقل در مواجهه با افزایش فشارهای داخلی مجبور به اعمال آن شده است. در این میان مدیریت تنش با چین فضای مانور بیشتری برای آمریکا در برابر ایران نیز فراهم خواهد آورد.»

این کارشناس مسایل چین افزود: روابط چین و آمریکا که از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ وارد حوزه تنش فزاینده به ویژه در رابطه با روابط تجاری شده بود، این روزها و بعد از دیدار اخیر جو بایدن و شی جین پینگ در حاشیه اجلاس جی‌‌۲۰ در اندونزی، فضای جدیدی از مدیریت تنش (زد و بند و بده بستان) را تجربه می‌کند که شاید بر روابط پکن و تهران نیز اثرگذار باشد.





www.youtube.com/watch?v=vW7TKq8t8-8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: