آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 مهر ماه 1401 = 23-09 2022

دور زدن سانسور اینترنت در ایران: تصمیم مهم دولت آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرده است که دولت این کشور به منظور «پیشبرد آزادی‌ اینترنت و جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران» مجوز می‌دهد که تسهیلات و تجهیزات برای دسترسی بهتر ایرانیان به ارتباطات دیجیتال و دور زدن سانسور اینترنت فراهم شود.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم گفته: در حالی که دولت ایران دسترسی مردمش به اینترنت جهانی را قطع می‌کند، ایالات متحده اقدامی در جهت حمایت از جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران انجام می دهد.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت: در حالی که ایرانیان شجاع برای اعتراض به مرگ مهسا امینی به خیابان‌ها می‌آیند، آمریکا حمایتش از جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران را تقویت می‌کند. با این تغییرات، ما به مردم ایران کمک می‌کنیم تا برای مقابله با تلاش های دولت برای نظارت و سانسور آنها، مجهزتر شوند.

رادیوفرانسه هم در گزارشی گفت: با قطع شدن دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت در پی ادامۀ اعتراضات عمومی به جان باختن مهسا امینی در سراسر این کشور، شماری از اعضای هر دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا، از وزارت خزانه‌داری این کشور خواستند تا با درخواست ایلان ماسک جهت ارائۀ سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک به ایران، موافقت کند.

به گزارش بی بی سی، در همین حال الکساندرا اوکازیو کورتز، نماینده سرشناس چپگرا در کنگره آمریکا، جان باختن مهسا امینی را «قتل بی رحمانه به دست نیروهای پدرسالار و اقتدارگرا» خوانده و گفته با «زنان شجاع ایران و متحدانشان» ابراز همبستگی می‌کند.

صدراعظم آلمان نیز یک هفته پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت پلیس «امنیت اخلاقی» جمهوری اسلامی موسوم به «گشت ارشاد» این رخداد را «وحشتناک» خواند.

به گزارش رادیو فردا، اولاف شولتس در توییتی با تاکید بر اینکه در سراسر دنیا «زنان باید بتوانند بدون ترس از جان خود زندگی کنند» نوشت: «وحشتناک است که مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس تهران جان باخت.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: