آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 شهریور ماه 1401 = 22-09 2022

حمایت از زنان ایران در بیروت؛ ژینا امینی تو یک انقلاب شدی

شماری از زنان لبنانی به همراه گروهی از زنان کرد در اعتراض به مرگ مهسا امینی دختر سقزی در مرکز شهر بیروت تجمع برگزار کردند.

آن‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها به زبان عربی نوشته شده بود: «زنده باد مقاومت زنان در ایران، زنده باد مقاومت زنان کرد در ایران».

آن‌ها همچنین عکس‌هایی از مهسا (ژینا) امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی را در دست داشتند. این زنان روسری‌های خود را از سر در آوردند و آن‌ها را در دست‌هایشان تکان می‌دادند.

به گزارش یورونیوز، روی پلاکاردهای دیگر شعارهایی مانند: «زیبایی ژینا بر زشتی مردانگی پیروز شده است»، «زن زندگی است، زندگی را نکش» و «ژینا امینی، تو یک انقلاب شدی» نوشته شده بود.

دیلان حسن از سازمان‌دهنده‌های این اعتراض گفت: «همه دنیا شاهد بودند که چگونه دختر کرد ژینا امینی پس از شکنجه از سوی گشت ارشاد به اتهام رعایت نکردن حجاب جان باخت.»

بشری علی، رئیس یک انجمن مربوط به حقوق زنان گفت: «زنان باید آزاد باشند و فرهنگ خشونت علیه زنان متوقف شود. کشتار زنان به هر شکل باید متوقف شود.»

همزمان گروهی از شهروندان ترکیه و زنان و مردان ایرانی ساکن این کشور روبروی کنسولگری ایران در استانبول اقدام به برگزاری تجمع کردند. روی پلاکاردی شعار «ما همه مهسا امینی هستیم» نوشته شده بود. طبق آمارها پیش بینی می‌شود حدود ۱۲۰ هزار ایرانی در ترکیه زندگی می‌کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: