آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 تیر ماه 1401 = 02-07 2022

وابستگی خامنه‌ای به روسیه ثابت شد؛ قضاوت با شما

رژیم خامنه ای بدون مشورت با روس‌ها كاری نمی‌كند

حساب کاربری نمایندگی روسیه در وین با انتشار عکسی از سفر علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات احیای برجام به مسکو و دیدارش با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت‌وگوی معاونان وزیران امورخارجه ایران و روسیه درباره برجام را مثبت ارزیابی کرد.اولیانوف نوشت: «این نشست یک تبادل نظر بسیار حرفه‌ای درباره وضعیت کنونی برجام و چشم‌اندازهای مذاکرات وین بود.»

این دیدار پس از شکست مذاکرات دوحه و تشکیل جلسه شورای امنیت در رابطه با پرونده هسته‌ای انجام شده است.

یک کارشناس روابط بین‌الملل در این باره گفت: روس‌ها با انتشار خبر دیدار باقری با ریابکوف خواستند مانور قدرتی را در مقابل آمریکا و غرب اجرا کنند و نشان دهند تهران بدون مشورت با آن‌ها تصمیمی اتخاذ نخواهد کرد و این کشور همچنان در ماجرای برجام قدرتمند و تاثیرگذار است.

علی بیگدلی، در تحلیل سفر مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی به روسیه پس از پایان مذاکرات دوحه و همچنین اعلام این خبر از سوی توئیتر رسمی نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: این سفر به هیچ عنوان جلوه خوبی نداشت و این گونه نشان داد که ما برای کسب تکلیف از روسیه این سفر را برنامه ریزی کردیم و نشان از وابستگی تهران به مسکو داشت. همین کار را اگر کشوری در قبال آمریکا انجام می‌داد آن زمان ما به عنوان وابستگی آن کشور به واشنگتن تفسیر می‌کردیم. قطعا این ملاقات و این مذاکره به نفع منافع روسیه بود چرا که اینطور وانمود شد که ما باید گزارش مذاکرات دوحه را ابتدا به طرف روسی اعلام کنیم تا آن ها تصمیم بگیرند که ایران چه مسیری را طی کند.

ی افزود: روس‌ها با انتشار این خبر خواستند مانور قدرتی را در مقابل آمریکا و غرب اجرا کنند و نشان دهند تهران تصمیم بدون مشورت با آن‌ها اتخاذ نخواهد کرد و این کشور همچنان در ماجرای برجام قدرتمند و تاثیرگذار است. اما باید بدانیم این دیدار و انتشار آن به نفع منافع ایران نیست و استقلال دستگاه سیاست خارجی ما را زیر سوال می‌برد.

برجام به نتیجه نمی‌رسد

به گفته یک مقام آمریکایی چشم انداز برجام پس از دوحه بدتر از قبل از دوحه است و روز به روز بدتر می‌شود.

او گفت: «شما می‌توانید دوحه را در بهترین حالت به عنوان آب در حال حرکت و در بدترین حالت به عنوان حرکت به سمت عقب توصیف کنید. اما در این مرحله حرکت آب برای تمام اهداف عملی حرکت به سمت عقب است.»



مرگ بر روسیه July 2, 2022 08:30 PM

وابستگی خامنه‌ای به روسیه ثابت شد؛ قضاوت با شما
رژیم خامنه ای بدون مشورت با روس‌ها كاری نمی‌كند

حالا باید همه این افراد و گروه ها که ۴۳ سال مردم ایران را فریب می دادند که جمهوری اسلامی ۶۰ را امریکا و انگلیس و فرانسه در گوادلوپ اوردند و شاه مدرن ژاندارم امریکا ، سرکوب گر ظفار ، متحد انور سادات ، عضو پیمانهای نظامی امریکایی سنتو و سیتو ، را بردند
به ملت ایران بگویند برای حفظ منافع کدام کشور اینها این همه دروغ گفتند و در برپایی این نظام روسی و نگاهداری از ان در خط روسیه به امریکا ستیزی و تایید جنایات ضد بشری پوتین ، اسد، مادورو و دیگر مزدوران روس این همه اهتمام ورزیدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانیان July 3, 2022 08:50 AM

خامنه ای لجن کودک کش برای ماندن حاضر است ده ها صیغه هم برای پوتین قاتل ارسال کند این پوتین نمونه یک کمونیست روسی است که اگر به قدرت برسند از هیچ جنایتی رویگردان نیستند مانند بمب های بشکه ای بر سر مردم سوریه و کشتار اکراین

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: