آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

مذاکرات برجام؛ زمان احیای فشار حداکثری فرا رسیده

زمان احیای فشار حداکثری برای مقابله با رژیم ایران فرا رسیده است. زمان آن رسیده که دولت بایدن به نمایش احیای برجام پایان دهد چرا که رفتار خصمانه رژیم ایران نشان می‌دهد علاقه‌ای به دیپلماسی ندارد.

فرد فلایتز، مدیر اندیشکده «مرکز سیاست امنیتی» و مشاور امنیتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مقاله‌ای برای «فاکس نیوز» نوشت، پس از «شکست فاجعه‌بار» مذاکرات وین برای احیای «برجام» به خاطر «زیاده‌خواهی رژیم ایران»، زمان آن رسیده که سیاست «فشار حداکثری» ترامپ برای منزوی‌کردن تهران احیا شود.

به گزارش العربیه، مشاور امنیتی ترامپ همچنین اظهار داشت، رژیم ایران در سال جاری دست به اقدامات خصمانه دیگری هم زده است که مقامات دولت بایدن نمی‌خواهند درباره آنها صحبت کنند.

او تصریح کرد که شورشیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در یمن اخیرا به محوطه‌ای که زمانی سفارت ایالات متحده در آن قرار داشت حمله کرده و کارمندان یمنی دولت آمریکا را به اسارت گرفتند. نخست وزیر عراق نیز اوایل ماه جاری پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به مواد منفجره به محل اقامت وی جان سالم به در برد.

مدیر اندیشکده «مرکز سیاست امنیتی» نتیجه می‌گیرد: «زمان آن رسیده که دولت بایدن به این نمایش پایان دهد. رفتار خصمانه رژیم ایران نشان می‌دهد که علاقه‌ای به دیپلماسی یا همکاری ندارد. وقت آن فرا رسیده که سیاست “فشار حداکثری” ترامپ برای اعمال تحریم‌های سخت و انزوای دیپلماتیک رژیم ایران را احیا کرد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: