آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 آبان ماه 1399 = 27-10 2020

خانه‌ در مجیدیه تهران از خانه‌ در شیکاگو گران‌تر است!

سوئیت در تهران هم‌قیمت یک آپارتمان در آمریکا!

با پول آپارتمان قدیمی مرکز تهران، می‌شود یک آپارتمان نو در قلب لس‌آنجلس خرید و با پول سوئیتی در جنوبی‌ترین مناطق تهران، می‌شود یک آپارتمان جادار در مرکز شهر دیترویت امریکا معامله کرد! به گزارش تجازت نیوز، جالب است که بدانید با پول یک آپارتمان 350 متری در ولنجک تهران می‌توان یک آپارتمان متوسط در گران‌قیمت‌ترین شهرهای آمریکا یعنی بوستون، نیویورک و سان‌فرانسیسکو خریداری کرد؛ بله! خانه در تهران تا این اندازه گران است!

خانه‌های مجیدیه از خانه‌های شیکاگو گران‌تر است
بر اساس گزارش فاکس‌بیزینس متوسط قیمت هر فوت‌مربع مسکن در شیکاگو 193 دلار، دالاس 215 دلار و میامی 313 دلار است. هر مترمربع مسکن تقریبا 10.7 برابر یک فوت‌مربع مساحت دارد.با این حساب اگر دلار 27 هزار تومانی ایران را نظر بگیریم، میانگین قیمت یک مترمربع مسکن در شیکاگو تقریبا معادل 50 میلیون تومان، در دالاس تقریبا معادل 60 میلیون تومان و در میامی حدود 87 میلیون تومان است.با این حساب یک شهروند تهرانی با پول آپارتمانی 180 متری در مجیدیه، می‌تواند یک آپارتمان بزرگتر در مرکز شیکاگو یا دالاس امریکا داشته باشد. در حال حاضر یک آپارتمان نوساز 183متری در خیابان قندی مجیدیه، با قیمت 12 میلیارد و 444 میلیون تومان آگهی شده است.با این مبلغ می‌توان یک آپارتمان 240 متری در مرکز شهر شیکاگو امریکا یا یک آپارتمان 200 متری در مرکز شهر دالاس خرید.

بهای آپارتمان در امیرآباد معادل آپارتمان‌های ناف لس‌آنجلس
یک شهروند تهرانی با پول یک آپارتمان قدیمی در مرکز تهران می‌تواند یک آپارتمان متوسط در مرکز لس‌آنجلس داشته باشد. بهای یک فوت‌مربع مسکن در مرکز لس‌آنجلس 646 دلار است که با دلار 27 هزار تومانی، بهای یک مترمربع مسکن در وسط شهر لس‌آنجلس حدود 180 میلیون تومان می‌شود.در فایل بنگاه‌های مسکن تهران بهای یک آپارتمان 21 ساله 180 متری و بدون آسانسور در امیرآباد 15 میلیارد تومان است. با این مبلغ می‌شود یک آپارتمان 83 متری در قلب لس‌آنجلس بخرید.

سوئیت جنوب تهران گران‌تر از آپارتمان ۱۲۰ متری دیترویت
با پولی که می‌توانید در جنوب شهر تهران یک سوئیت کوچک بخرید می‌توانید در مرکز شهر شیکاگو صاحب سوئیت شوید یا اینکه در وسط شهر دیترویت صاحب یک خانه جادار 128 متری باشید.متوسط بهای یک فوت‌مربع مسکن در ایالت دیترویت 42 دلار است که با دلار 27 هزار تومانی و برای یک مترمربع مسکن حدود 11 میلیون و 700 هزار تومان می‌شود. یک آپارتمان 58 متری 3 سال ساخت بدون پارکینگ و انباری در یکی از جنوبی‌ترین مناطق تهران یعنی بلوار ابوذر 1.5 میلیارد تومان قیمت دارد.با این پول می‌شود یک سوئیت 30 متری در مرکز شیکاگو خریداری کرد یا اینکه یک آپارتمان نسبتا جادار 128 متری در مرکز شهر دیترویت خرید.

بهای آپارتمان ۳۵۰ متری ولنجک معادل ویلای ۱۲۰۰ متری میامی
در گران‌قیمت‌ترین شهرهای امریکا یعنی بوستون، نیویورک و سان‌فرانسیسکو متوسط قیمت هر فوت‌مربع مسکن به ترتیب 1160 دلار، 1106 دلار و 1004 دلار است. در واقع قیمت هر مترمربع مسکن با دلار 27 هزار تومانی در این ایالات به ترتیب حدود 324 ، 309 و 281 میلیون تومان است.در شمال شهر تهران یک آپارتمان 350 متری نوساز در ولنجک، خیابان پنجم 56 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. با این پول می‌شود یک آپارتمان 172 متری در بوستون یا یک آپارتمان 181 متری در نیویورک و یا یک آپارتمان 200 متری در سان‌فرانسیسکو خرید.در زعفرانیه هم یک خانه قدیمی 700 متری 112 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. با این پول می‌توان یک خانه با همین متراژ در لس‌آنجلس امریکا خرید یا یک خانه 1200 متری در ناف میامی خرید!

طبقه متوسط امریکا حداکثر می‌تواند در پونک و جنت‌آباد خانه بخرد
نکته دیگر اینکه متوسط قیمت یک خانه در امریکا حدود 7.2 میلیارد تومان است. به عبارت دیگر اگر شهروندان طبقه متوسط امریکا بخواهند در بازار مسکن ایران خانه بخرند حداکثر می‌توانند آپارتمانی ۱۲۰ تا ۱۸۰ متری در پونک، جنت‌آباد یا سعادت‌آباد تهران بخرند!

قیمت مسکن امریکا ظرف دو دهه ۲ برابر و در تهران ۷۸ برابر شد
جالب است که بر اساس گزارش ویژوال کپیتالیست تقریبا 20 سال طول کشیده است که قیمت مسکن در امریکا دو برابر شود. قیمت مسکن آمریکا در ابتدای سال ۲۰۲۰ به‌طور متوسط ۲۵۹ هزار دلار بوده که این رقم ۱۰۶ درصد بیشتر از متوسط ثبت شده برای سال ۲۰۰۰ است.بنابر این گزارش، از ۵۰۰ شهر بزرگ آمریکا، قیمت مسکن به‌طور متوسط در ۳۵۶ شهر کمتر از متوسط کل و در ۱۴۴ شهر نیز بیشتر از متوسط کل قیمت مسکن در این کشور بوده است.میانگین قیمت مسکن تهران، در سال 80 فقط حدود 308 هزار تومان برای هر مترمربع بود. در حال حاضر و بر اساس گزارش مرکز آمار متوسط قیمت مسکن تهران تا پایان تابستان امسال به حدود 24 میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب قیمت مسکن تهران، در طول دو دهه 78 برابر شده است!


نشانه‌های بحران در بازار مسکن در ایران؛ خبرهای بد

بساز و بفروش‌ها هم دیگر نمی‌سازند
خبر بد: پایان «عصر مغازه داری» در ایران

احتمالاً بیشتر ایرانی‌ها هنوز هم فکر می‌کنند که سرمایه گذاری در مسکن هیچ وقت با ضرر همراه نبوده و از این پس هم نخواهد بود. با این همه، تجربه سال‌های اخیر و به ویژه تجربه شوک‌های سنگین ارزی و تورمی در دهه ۱۳۹۰، نشان می‌دهد که در همیشه هم بر یک پاشنه نمی‌چرخد. بازار مسکن ایران حالا به شدت پیچیده‌تر از یک یا دو دهه پیش است و شواهدی هم هستند که نشان می‌دهند اوضاع در این بازار به سمت وخامت بیشتری هم خواهد رفت.

دنیای اقتصاد، چندی پیش در گزارشی، با اشاره به این موضوع نوشته بود جزئیات اطلاعات آماری این گزارش حاکی از آن است که در میان سه طبقه سرمایه‌گذاری میان انواع پروژه‌های ساختمانی، سرمایه‌گذاری در طبقه میانی گوی سبقت را از دو طبقه دیگر گرفته است. به طوری‌که انجماد گسترده‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی نیمه تمام رخ داده است.

این در حالی است که یکی از موتور‌های جهش قیمت مسکن در حداقل دو فصل اخیر شهر‌های کشور و همچنین یک سال و نیم اخیر در شهر تهران، مربوط به یک عامل درونی بازار مسکن یعنی «کمبود عرضه آپارتمان نوساز» بوده است.

بر این اساس، به نظر می‌رسد بساز و بفروش ها، تحت تاثیر شوک‌های تورمی، الگوی نادرستی را برای سرمایه گذاری در بخش مسکن انتخاب کرده اند. آن‌ها به محض افزایش قیمت و بالا رفتن هیجانات در بازار، تلاش می‌کنند در بخش تکمیل پروژه‌های ساختمانی فعالیت کنند و از ورود به حوزه ساخت و ساز‌های جدید غافل می‌شوند.

موضوع دیگری که بازار مسکن ایران را در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ و حتی در سال‌های بعد با تهدید رو به رو می‌کند، بروز رکود سنگین در بخش املاک تجاری و اداری است. بر اساس بررسی‌های قیمتی، طی سال‌های اخیر، متوسط رشد قیمت املاک تجاری و اداری از متوسط رشد قیمت املاک مسکونی پایین‌تر بوده و به این ترتیب، رکود در بخش «اداری» و «تجاری»، حتی از رکود در بخش «مسکونی» هم شدیدتر است.

از دیگر سو، با توجه به اوج گیری قیمت دلار به سطوح بی سابقه، واردات نیز از صرفه افتاده و حالا مغازه‌هایی که عمدتاً در پاساژ‌ها و مال‌ها واقع شده اند و سابق بر این به فروش محصولات عمدتاً وارداتی مشغول بودند، حالا به شدت با کمبود مشتری مواجه شده اند. به این ترتیب، ظاهراً بازار کسب و کار در ایران در حال دریافت یک سیگنال تازه است: مغازه داری دیگر شغل مناسبی نیست.



آرش - صبحی May 7, 2020 02:46 PM

برای خلاصی از این وضعیت لت وپار شده وکشوری مملو از هرج ومرج فقط یک راه وجود دارد براندازی جمهوری اسلامی بهر قیمت وبهر وسیله وکمک هرکشوری بجز روسیه وچین مرگ یکبار شیون یکبار.

گزارش یا اعتراض به این نظر


سیمرغ July 12, 2020 09:37 AM

جمهوری اسلامی شیاطین نابود باد روزهای آخر این اختاپوس را شاهد هستیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک July 19, 2020 04:58 PM

تا عکس این آخونده روی اسکناس ها و در جا های دیگر باشد همه روزه ارزش پول ملی کمتر و کمتر میشود عکسه را بردارند نا گهان جهش پیدا میکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 19, 2020 06:55 PM

نیروهای مسلح کجا هستند؟ کاری با سردارها و سرتیپ های قلابی ندارم اما چند ستوان و سروان و گروهبان وطن پرست و شجاع در کشور پیدا نمیشود که به نام وطن و ملت ایران جانفشانی کنند و به قلب بیت رهبر بزنند و کار را تمام کنند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو July 20, 2020 04:31 AM

کلید قیام زده شد واستمرار و تداوم آن باعث سقوط رژیم خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


azadi July 20, 2020 08:33 AM

تا زمانیکه شرکت نفتی اعتصاب نکنه همبستگی اقشار بدست نمیاد افسرهای بیچاره را با اسلحه ی خودشون میکشنشون ما ایرانیها جمع نقیضینیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 20, 2020 07:19 PM

آقای آزادی کارکنان شرکت نفت از مهندس تا کارگر همه قرارداد موقت و تهدید شده به آزار و کشتار خانواده هستند نه سندیکایی نه حقوق قانونی و نه حتی شکم سیری فکر میکنید هنوز هم قبل از انقلاب است؟ کجای کارید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 30, 2020 03:38 AM

یعنی این آخوند زاده میخواد بگه اگه آزادش کنن دلار میشه هفت تومن و پنج زار؟ ببین مملکت دست چه گوساله هایی افتاده تف به قبر حکومت انگلیس این سرطان بشریت که ایرانیان پاک و ساده دل رو با روی کار آوردن آخوند و آخوندزاده به این نکبت و فلاکت انداختند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام August 7, 2020 03:10 PM

دلار صعودی نشد تومن خمینی نشان سقوطی شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حبیب September 6, 2020 01:00 PM

چهل سال دیگه هم آب ازآب تکون نمیخوره حتی اگردلاربشه صدهزارتومن

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 8, 2020 07:43 PM

اینکه هنوزصرافی ها وبانک مرکزی وجوددارند وهرچنددلارهای آنچنانی گران به مردم تحویل میدهند مردم ندانسته باید این موقعیتی که چندی دیگروجود نخواهد داشت وتمام وکمال حذف خواهد شد بشدت شکرگذارباشند و به غنیمت بشمارند چنددیگری که چینی ها باقرارداد 25ساله شان ایران را به ضمیمه مستعمرتاشان اضافه خواهند کرد تنها چینی ها هم بربانک مرکزی و درامدهای نفتی حکومت خواهند کرد ودربست صرافی ها تعطیل خواهند شد و اقشاری هم که ارزهای خارجی داشته باشند را واداربه تحویل انها به شعبه بانک مرکزی چین که بانک مرکزی ایران باشد باید تحویل دهند کدام فرد عادی چینی درچین می تواند دلار ازبانک های چینی دریافت کند؟ وتنها دریافت دلار به اقشارحکومتی وبازرگانان چین داده میشود! چین نتها مردمان ایران بشدت استعمارخواهد کرد بلکه با کمک سپاه وبسیج جنایت ها وکشتارهای مردمی خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


نا آرام September 14, 2020 05:46 AM

موتور سرنگونی رژیم جنایتکار اسلامی با کشتن نوید افکاری استارت خورد و بهمراه خود اسکناس خمینی نشان ارزشش از پهن اسب نیز پائین تر رفت حالا آخوندها و گزمه های پاسدارشان خودشان را باید برای همنشینی با لامپهای برق خیابانها آماده سازند چه با ریش چه بی ریش

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 17, 2020 09:03 AM

سالها پیش گفتم واحد حقیقی پول جمهوری اسلامی "پهن" میباشد که معادل یکصد "پشگل" است در حقیقت رژیم احمقان و ددمنشان بدون حمایت اروپا و پول نفت عرضه ثابت نگهداشتن پول خمینی نشان را حتی برای یک لحظه هم ندارد امیدوارم ملت ایران فهمیده باشند که دیگر نباید مملکت را دست مشتی گوساله ی اسلامی بدهند و همچنین گول بازیهای مشتی فکلی چپگرای دمکراسی باز را هم نخورند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار September 26, 2020 11:11 AM

ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر ماه‌های بسیار زیبایی خواهند بود * پیش به سوی هر دلار پنجاه هزار تومان * از اینجا به بعد نه مردم ایران و بازی‌ها بورس و نه انگلیس و آمریکا و نه روس و چین و آلمان و فرانسه، هیچکدام نمی تونند به داد جمهوری جهل و جنون برسند *

حالا باید آخوند‌ها دست در جیب لجن زاده‌های خودشان کنند * آخوند‌ها به سرنگونی لبخند بزنید که یک آشی برای خودتان و آقازاده‌هایتان و لابی‌های تان در خارج از کشور پختیم با ده وجب روغن روش * سپاه قلابی تان هم نمی تواند نجات تان دهد * پدری از شما آخوند‌ها در بیاوریم که آن سرش ناپیدا * حالا نتیجه چهل و یک سال مقاومت را یک جا تحویل بگیرید تا بفهمید ما فرزندان کدام سرزمین هستیم *

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسم September 26, 2020 03:08 PM

نسل بیدار سخن از زبان ما میگوید چه خوب دوران پس آخوند جانی و تبهکار را تشریح کردید دماری از این پدر سوختهای جانی عمامه بسر در خواهیم آورد که آن سرش نا پیدا باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 27, 2020 12:10 AM

آش روغن دار برای رژیم اسلامی را پرزیدنت ترامپ پخته دوست گرامی وگرنه ما ایرانیان در چهل سال گذشته به جز حرف زدن و افشاگری و البته کشته شدن چه کار دیگری توانسته ایم بکنیم در حال حاضر ایرانمان و آزادی نزدیکش را پیشاپیش به پرزیدنت ترامپ و دولتش مدیونیم همه ی دنیا پشت رژیم ایستادند به غیر از پرزیدنت ترامپ که پشت ملت ایران ایستاده و دارد آخوند را خفه میکند کمی شعور و معرفت ایرانی کافیست که روزانه هزاربار از این ابرمرد تشکر کنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 29, 2020 05:25 PM

من گمان میکنم ضروریست پیام نوین شاهزاده رضا پهلوی راپیش از اینکه خطاب بملت ایران ارزیابی کنیم، بایدهدف ومحتوای پیام ایشان را خطاب بمدعیان42ساله مخالف باجمهوری اسلامی ارزیابی نمود مدعیانی که بخشی ازآنهاهنوزدرکریدورتاریخ ودر28مرداد 1332 گیرکرده اند
اینهاهیچگاه نتوانسته اندبخودشان تفهیم نمایندکه لازمه قضاوت بی پرده وروشنگرانه ومنطبق باواقعیات رابایدبعهده تاریخ گذاشت چراکه تاریخ هم منصفانه قضاوت میکندوهم بیرحمانه هواداران مرحوم مصدق درطی همه این دورانهادرتلاش بوده اندکه امروزایران رارها نموده وباهزینه کردن مصدق وداستان پردازیهای28مردادبدنبال فروش متاع خودشان باشند غافل ازاینکه67 سال ازآن رخدادگذشته و95 درصدازشخصیتهای دخیل درآن ماجرامرده اندوکفنشان راهم بادبرده است تکلیف ارتجاع سرخ وسیاه هم روشن است نسل امروزمیخواهدزندگی کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی October 3, 2020 04:21 AM

منتظر دلار پنجاه تومنی یا بیشتر که رویای اشغالگری شماست نیستم و حتی منتظر یه خیمه شب بازی به اسم انتخابات که یه مهره دیگه ایندفعه نظامی یا شرمنده هر خر دیگه ای تحمیل کنید نیستم "فقط منتظر وارث پهلوی هستم" که اگه خدا بخواد ایرانی تاج رو سرش بذاره تا این خراب شده بعد از 40 سال بالاخره یه مسئول واقعی و خودی پیدا کنه که هدفش فقط و فقط آبادی و پیشرفت ایران و سربلندی و رفاه و امنیت و سلامت ایرانی باشه ولاغیر شما اراذل و اوباش هم مثل قبل برگردین به لجنی که بودین و شاه اجازه خرابکاری و پلیدی بهتون نمیداد! بشین ببین حالا گفته کدوممون میشه! من رضاپهلوی رو شاه قانونی میدونم بعد شما اشغالگرا میگین پهلوی مرده؟ پهلوی به قول خودش در قلب و اندیشه امثال من زنده هست! خودتون از مشروعیت افتادید و سرکوب میکنید بعد راجع به امیدو آینده ایران نظر میدید؟!

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور October 3, 2020 07:01 AM

تا وقتی عشق به اسلام و امام حسین و اخوند وجود دارد نهضت ادامه دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Tak tirandaz October 13, 2020 04:27 PM

ملت عاشق آخوند کم بیفتید دنبال ابو بلال ,برگ قیسی ابو بوقلمون
همه این مزخرفات را کنار بگذارید و فکری به حال نان شب بکنید تغذیه به جای تعزیه آگاه باشید که سوء تغذیه شما را زمینگیر میکند و صد تا بلال حبشی و قیس ابن بوقلمون هم بدادتان نمیرسد چهل سال از این کله پوک های خرافاتی چی یاد گرفتید اینها همه جیب هایشان را از پول و حق شما پر کرده اند و کک شان هم نمیگزد همه ش وعده همه ش وعده نکند دم چاه ایستاده و منتظر جواب شکوایه خودتان هستید هیچ کس بجز خودتان مقصر نیست از خواب بیدار شوید

گزارش یا اعتراض به این نظر


اسمال در نیویوک October 17, 2020 11:54 AM

خمینی الکی اسلام اسلام میکرد از اول عمرش تا آخر مرگش نه مکه رفت نه قبر رضا و نه قبر معصومه را زیارت کرد فهمید احمق و خشتک بو کن زیاده تو ایران (پشت آخوند نماز خوندن ) تا خشتک هم را بو نکنند نمازشون قبول نیست!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: