آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 18 February

تقویت احتمال حمله نظامی به جمهوری اسلامی

رادیو آلمان: ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه‌ی بریتانیا، در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی انگلیسی «دیلی‌تلگراف» که روز شنبه (۱۸ فوریه/۲۹ بهمن) منتشر شد گفته است، ایران جای تردید نمی‌گذارد که می‌خواهد بمب اتمی بسازد.

وی هشدار داد که اگر ایران به سلاح اتمی دست یابد، دیگر کشورهای این منطقه نیز تلاش خواهند کرد به جنگ‌افزار اتمی دست یابند.

به گفته‌ی هیگ، ولی چنین امری بر خلاف دوران جنگ سرد، توازن وحشت را تضمین نمی‌کند و به همین دلیل خطر یک جنگ هسته‌ای به مراتب بزرگ‌تر خواهد بود.

هیگ هشدار داد که چنین امری فاجعه‌ای برای مناسبات بین‌المللی خواهد بود.

برنامه‌ی اتمی ایران بیش از هر کشوری اسرائيل را در منطقه‌ی خاورمیانه تهدید می‌کند. در هفته‌های گذشته گزارش‌های گوناگونی درباره‌ی نقشه‌های احتمالی اسرائیل برای حملات هوایی به تاسیسات اتمی ایران منتشر شد و هم اکنون بحثی علنی بر سر این موضوع در این کشور در جریان است.


تقویت احتمال حمله نظامی

رادیو فردا: روزنامه گاردین چاپ لندن جمعه شب، ۲۸ بهمن‌ماه، در گزارشی در وب‌سایت خود نوشت که عده‌ای از مقامات کلیدی در دولت باراک اوباما متقاعد شده‌اند که تحریم‌های ایران «محکوم به شکست» است و فایده اصلی آنها در حال حاضر تنها به تعویق انداختن حمله اسرائیل به ایران است.

گاردین می‌گوید که این مقامات بلندپایه در دولت آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که ایالات متحده در نهایت هیچ راهی نخواهد داشت جز آن که به ایران حمله کند یا «نظاره‌گر حمله اسرائیل به ایران باشد».

این روزنامه بریتانیایی در این گزارش که روز شنبه در صفحه اول خود چاپ کرده از قول «تحلیل‌گران رسمی» می‌گوید احتمال حمله یک‌جانبه اسرائیل به ایران «در ماه سپتامبر یا اکتبر» سال جاری میلادی، شهریور و مهر ۱۳۹۱، بیشتر است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved