آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 مهر ماه 1402 = 03-10 2023

سوریه؛ علل شدت گرفتن حملات اسرائیل علیه سپاه و متحدانش چیست؟

بنا بر گزارش‌رسانه‌های اپوزیسیون سوریه جنگنده‌های اسرائیلی مواضع متعلق به شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار دادند. این در حالیست که اسرائیل دو روز پیش نیز یک محموله تسلیحاتی جمهوری اسلامی را در سوریه هدف قرار داده‌ بود که مقصد آن لبنان بوده است.

به نوشته "جروزالم پست" دستکم یکی از حملات بامداد امروز یک سایت نظامی در نزدیکی شهر البوکمال را هدف قرار داده است. البوکمال در امتداد رود فرات در سوریه واقع شده و با کشور عراق هم‌مرز است. حملات هوایی دیگری نیز در نزدیکی شهرهای المیادین و دیرالزور گزارش شده‌اند.

رسانه‌های وابسته به اپوزیسیون سوریه گفته‌اند در این حملات یک خط راه‌آهن در مرز عراق و سوریه، یک پل در امتداد مرز دو کشور، یک سیستم رادار متعلق به حزب‌الله در دیرالزور و یک ساختمان منابع انسانی متعلق به سپاه پاسداران هدف حمله قرار گرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ارتش اسرائیل در این باره اظهارنظر نکرده است. اسرائیل به طور معمول در مورد عملیات نظامی و حملات خود در سوریه سکوت می‌کند و به ندرت اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. ارتش اسرائیل در سال‌های اخیر صدها حمله هوایی علیه اهداف سپاه پاسداران در سوریه انجام داده است.



sepehrnia October 4, 2023 12:16 AM

ما ایرانیان بر خلاف ج اسلامی نظر صلح امیز و دوستانه ای نسبت به اسرائیل داریم و برای سلامتی سربازان اسرائیل دعا میکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا October 4, 2023 05:39 PM

قبلا در این مورد گفتم باز هم تکرار میکنم جمهوری اسلامی دوزار برای نیروهای اعزامی سپاه قدس و سایر مزدوران ارزش قائل نیست آخه اسرائیل که می‌گوید قویترین دستگاه اطلاعاتی دنیا را دارد چرا اینقدر ابله و مشنگ است هدف باید مقامات بالا باشند نه چهار تا بدبخت اعزامی به منطقه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: