آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 خرداد ماه 1402 = 26-05 2023

بسیاری از متدینین و محجبه‌ها هم نظام را در حال شکست می‌ بینند

این نظام و این مدل حکمرانی با مشکلات عدیده مواجه است، اساسا مهمترین آن بحران مشروعیت است...جمهوری اسلامی در فشار بین نظام سلطه و فشاری که از داخل می آید له خواهد شد...

سردبیر سابق کیهان خامنه ای در یادداشتی با عنوان «بی‌حجابی کنشی ضداستبدادی است» در کانال تلگرامی خود، از زنان محجبه‌ای که از زنان بدون حجاب اجباری استقبال می‌کنند، حمایت کرده است. مهدی نصیری که در گذشته از چهره‌های بسیار تندرو و مدافع خامنه ای بود، در سال‌های اخیر رویکرد انتقادی نسبت به جمهوری اسلامی اتخاذ کرده است.

او در یادداشت خود درباره حمایت برخی زنان محجبه از زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند، نوشت: «دریافت زنان محجبه این بوده است که اکراه و استبداد دینی امری به مراتب زیان‌بارتر از ترک یک واجب شرعی است که کسی حق تحمیل آن را بر شهروند ندارد.»

مدیرمسئول پیشین روزنامه کیهان افزود: افراد محجبه استقبال‌کننده از بی‌حجابان، شاهد یک دستاورد بزرگ برای کشور و بلکه خودشان هستند که فضای استبداد دینی را که بسیار زیان‌بار برای دین و دینداری در جامعه است، در حال شکست و عقب‌نشینی می‌بینند.

این فعال سیاسی افزود که زنان محجبه این دستاورد را مرهون زنانی می‌دانند که شجاعانه و با پذیرش ریسک و خطر، بی‌حجاب شده‌اند و از این رو جا دارد که با لبخند و بر افراشتن دو انگشت پیروزی با آنان مواجه شوند.

مهدی نصیری همچنین نوشت: بسیاری از متدینین و محجبه‌های ما به این درک رسیده‌اند که مسئله نظام در پیگیری حجاب اجباری و برخوردهای تحقیرکننده با زنان، اجرای شریعت نیست، چرا که بارها شاهد برخوردهای دوگانه در این مسئله بوده‌اند. اکنون بر اکثریت جامعه آشکار شده که این امر به خاطر به حاشیه‌بردن بسیاری از مصائبی است که بر سر جامعه می‌رود و برای حفظ استیلا و هژمونی نظام است. بنا بر این شایسته است به مبارزان با این فریبکاری سلام کرد و لبخند زد...

به گفته رادیو فردا، موضع‌گیری‌های اخیر مهدی نصیری در نقد عملکرد رهبر جمهوری اسلامی موجب شده که به دادگاه ویژه روحانیت و همزمان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران احضار شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: