آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 خرداد ماه 1402 = 25-05 2023

واکنش‌ها در فضای مجازی به هدیه باورنکردنی رئیسی به اندونزی

سایت برترین‌ها نوشت: عبدالله گنجی، عضو سابق شورای اطلاع رسانی دولت توئیتی را منتشر کرد که در فضای مجازی با واکنش گسترده کاربران روبرو شد.

در حالی که کمبود و افزایش شدید قیمت دارو و تجهیزات پزشکی مردم را کلافه کرده، او نوشت: «ایران تحریم شده و در محاصره حداکثری اقتصادی، ١٢بیمارستان را در اندونزی تجهیز می کند! جالب نیست؟ افتخار ندارد؟»

همین کلمات باعث شد بغض مردم که تحت فشار ناکارآمدی مسئولان و تحریم‌های گسترده قرار دارند در کوت‌های توئیت گنجی بشکند. البته برخی‌ها در فضای مجازی این توئیت را کنایه به دولت رئیسی دانستند.

چند نمونه از پاسخ‌های مردم را به این افتخار (از نظر آقای روزنامه‌نگار) مرور می‌کنیم:

محمد علی ابطحی در واکنش به این توئیت نوشت: ‌‎آقای گنجی توصیه میکنم این نوع توییت نزنید.به اصل موضوع کار ندارم. در این دوران مشکل دارو جز تحریک مردم اثری ندارد، نه افتخار نیست.

عبدالله گنجی هم در پاسخی کنایه‌آمیز گفت: ‌‎تجهیزات ایرانی می‌فرستند.ربطی به بخش وارداتی دارو ندارد و جای دارو را نمی گیرد.نفرستند دارو حله؟

کاربری به نام محمد محمودی هم با لحن طنز و تمسخر از او پرسید: دستگاه کورونایاب ساخت داخل هم فرستادن؟

حسین زاکاوی سوالی درباره رایگان بودن این کمک به اندونزی کرد که با پاسخ منفی این روزنامه‌نگار روبرو شد!

‌‎حسین امامی هم از مهاجرت گسترده پزشکان به دلیل عدم توجه نوشت: جالب‌تر اینه که ظرف یک‌سال ۱۶۰ متخصص قلب مهاجرت کرده‌اند؛ ۳۰ هزار نفر از کادر درمان از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست حسن سابقه داشته‌اند. در چهار سال گذشته ۱۶ هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده‌اند و اکنون هم زنگ خطر برای متخصص بیهوشی به صدا درآمده و بعد نوبت متخصص های دیگر.

سیامک جوادی هم اوضاع اقتصادی مملکت را شایسته افتخار ندانست: ۲۰ میلیون تو فقر مطلقند. خط فقر ۵۰٪ رشد کرده. تورم ۷۰٪. افزایش حقوق کارمندها و کارگرها کمتر از نصف تورمه. صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته‌اند. محیط زیست به یغما رفته. با ابر بحران آب مواجه‌ایم. خیلی جاهای کشور آب تصفیه شده ندارند. ادامه بدم؟ به چی افتخار کنیم دقیقا؟

‌‌‎رضا منصورنیا هم نظری برخلاف نظر گنجی داشت: بد نبود بجای بازکردن انواع مرکز درمانی در کشورهای مشابه، فکری به حال توسعه امکانات آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم می کردند که برای انجام آن دنبال خیّر هستند!!!



نسل بیدار May 25, 2023 10:16 AM

آخوند‌ها ایران را می دوشند و اول بین خودشان و سپس به جهان هدیه می کنند تا در قبال آن جهان جنایات آخوند‌ها در ایران را نادیده بگیرد * هر کی فکر می کند غیر از این است خودش را به خواب زده * ایران خانم باید هر چه زودتر برخیزد و این آخوند‌ها را سرنگون کند * راه دیگری وجود ندارد *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: