آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 فروردین ماه 1402 = 23-03 2023

پیام نوروزی؛ باغبان را غم نیست، بهاران در راه اند و ریشه ها در خاک

پیام آژانس خبری موکریان به مناسبت نوروز
عزیزان!
سال ۱۴۰۲ را با امید به آزادی و به یک زندگی بهتر، آغاز می کنیم و فرارسیدن نوروز و سال نو را صمیمانه شادباش می گوئیم .
بهار نماد زایش دوباره طبیعت، نماد نیروی زندگی بخشی است که جوانه هایش را در دل صخره های سخت و یخ زده می رویاند. در دل انسان امروز نیز دیریست که آرزوی دست یابی به جهان انسانهای آزاد و برابر و مرفه جوانه زده است. انسانها به امید زنده اند و ما اطمینان داریم که مردم آزاد و سرافرازی که تلاش می‌کنند شرایط دشوار زندگی خود را تغییر دهند و از قافله پیشرفت و تمدن بشری عقب نمانند، این امید به واقعیت می پیوندد.
در سالی که گذشت آژانس خبری موکریان مسیر پر فراز و نشیبی را تجربه کرد. در این یک سال سختی ها کشیدیم و مخاطراتی را پشت سر گذاشتیم ،اما با همه اینها از راهی که در پیش گرفته‌ایم باز نماندیم.
«دست ویرانگر پاییز گر شاخ و برگی به گلستان نگذاشت، باغبان را غم نیست، بهاران در راه اند و ریشه ها در خاک »
اکنون در آستانه شرایطی هستیم که جنبش مدنی ایران پس از یک دوره رکود و سکون چند ماهه باردیگر سربلند کرده است و خواسته ها و مطالبات حق طلبانه خود را پی می گیرد. ما به عنوان جمعی که خود را بخش جدایی ناپذیری از این جنبش مدنی می دانیم، بنا داریم که با گام های استوار تر، با روشن بینی و واقع بینی بیشتر، با درس گیری از تجارب گذشته، تمام نیرو و توان خود را در خدمت مبارزات مدنی و برای ایجاد تغییرات ملموس در زندگی مردم هم سرنوشت این جامعه به کار گیریم.
ما بر آنیم که مردم ایران و به تبع آن مردم کردستان، جز به نیروی خود به آزادی و رفاه دست نخواهند یافت و این هدف بزرگ میسر نمی شود جز از طریق سازمان های مدنی و تشکل های علنی که علیرغم همه محدودیتها در بطن همین سیستم اجتماعی شکل می گیرند و در دل همین شرایط قدم به قدم حرکت سازنده خود را به سوی تامین آزادی و کرامت انسانی بر می دارند.
ما می دانیم عزیزان بسیاری از ما به دلیل فعالیتهای مدنی به ناروا بهترین سالهای عمر خود را در زندان به سر می برند، می دانیم که فقر در این کشور که بر دریائی از ثروتهای طبیعی نشسته است، بیداد می کند. میدانیم که آزادیهای مدنی و حقوق اولیه انسانها مدام انکار و پایمال می شود. و نیز مشکلات و محدودیتها و حد و حدود خود را به عنوان فعال مدنی می شناسیم ،اما در عین حال این واقعیت را هم دریافته ایم ، این جنبش مدنی، که ما گوشه کوچکی از آن هستیم، سرراست ترین و موثرترین وسیله برای تغییر شرایط دشوار زندگی مردم آزادیخواه و ستمدیده و محروم این جامعه است.
بزرگواران
سال ۱۴۰۲ در عین حال آغاز هفدهمین سال فعالیت « آژانس خبری موکریان» است. در این مدت ما ضمن احساس مسئولیت در قبال تحولات اجتماعی و ضرورتهای جامعه ی که بسرعت در حال تغییر است ،همواره تلاش کرده ایم که در حد توان خود عنصر مفیدی از طریق اگهی بخشی و روشنگری همگام و همراه با جامعه ای باشیم که در حال گذار از مقطعی تاریخی از روند تکاملی خود می باشد . بدون شک ادامه کار کنونی ما جز به پشتگرمی مردم شریف و آزاده در کردستان و در همه ایران، ممکن نبود. از این پس نیز تنها به این پشتیبانی امید می بندیم و از آن نیرو می گیریم.
بار دیگر نوروز و سال نو را شادباش می گوییم ، « صد سال به از این سالها»! به امید روزهای بهتر
سربلند و سرفراز باشید
آژانس خبری موکریان
نوروز ۱۴۰۲





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: