آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 8 مهر ماه 1401 = 30-09 2022

بیانیه بسیار تند برخی طلاب حوزه علمیه علیه حکومت خامنه‌ای

بیانیه عده‌ای از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیه: همکاری با حکومت حرام است و مردم حق دفاع مشروع دارند

عده‌ای از طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیه قم، مشهد و تهران در بیانیه‌ای حمایت خود از اعتراضات جاری را اعلام کرده و به تندی از حکومت ایران انتقاد کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، امضا کنندگان این بیانیه دانش فقهی آیت‌الله علی خامنه‌ای و منصوبان او را زیر سوال برده‌اند و می‌گویند دین اسلام هم مانند زنان قربانی اهداف سیاسی حکومت ایران شده است.

این بیانیه حجاب اجباری را خلاف قوانین اسلامی دانسته و گفته دلیل اصرار حکومت بر حفظ قانون حجاب اجباری این است که «حکومت، هویت و بقاء خود را در گرو رعایت ظواهر حجاب از سوی مردم در سطح روبنایی جامعه می‌بیند و بیم آن را دارد که مبادا با وادادن در این مورد، رعایا پررو شوند و حق‌های بیشتری را مطالبه کنند. براین اساس، اجبار بر رعایت حجاب، ابزاری سیاسی است. چنانکه در پس ترویج شعائر و مناسک جمعی نظیر راهپیمایی اربعین نیز چیزی جز اغراض سیاسی نیست.»

طلاب و مدرسین برخی از چهره‌های حکومتی را «افراد حقیر، کم ­سواد، لمپن و لایعقل» خوانده و گفته‌اند: «شکی در این نیست که میانگین سطح هوش، سواد، شعور و فرهنگ ملت ایران، به مراتب از مسؤولین و تریبون‌داران این حکومت بالاتر است.»

آنها گفته‌اند: «هر نوع همکاری با این حکومت، مصداق «معونة الظالمین» [یاری‌رسانی به ستم‌گر] است و در نتیجه، حرام» و همچنین از حق دفاع مشروع شهروندان در برابر خشونت حکومتی دفاع کرده‌اند.




مونا September 30, 2022 03:43 PM

بوی سرنگونس اومده؟
کور خوندید همه تون در اینده ایران شما هیییچ جایی ندارید
آخوند از هر نوعی یعنی سرطان! یک دونه باقی بمونه مثل یک سلول سرطانی چند سال بعد یه غده درست میشه ازش
آخوند خوب آخوند مرده است!
هموطن یادت باشه اولین خواسته ما از بین رفتن کامل نسل این مفت خورهاست!
بهترین کاری که این گروه میتونند انجام بدهند اعتراض نیست بلکه درآوردن این لباس برای همیشه است! آخوندها در تاریخ نشون دادند و بخصوص خمینی که این لباس لباس پیامبر نیست لباس عمروعاص هست!
تا اخوند کفن نشود
این وطن وطن نشود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شیدا September 30, 2022 04:16 PM

این طلاب انگل اگه در چنین زمانی لب به سخن گشوده اند نشان ترس و آوار شدن خشم فرو خورده ملت بر سرشان است وگرنه تاکنون کجا بوده اند؟ اصولا لباس روحانیت یعنی سمبل لمپنی، کوته فکری، جمود و غیر ایرانی بودن است در سایت و قوانین مدنی فردای ایران این انگل ها باید بروند در گوشه حج ه های خود و برای همیشه از جامعه به دور باشند و هر خاکی که می‌خواهند در گوشه بیقوله های خودشان بر سرشان بریزند تا حضورشان باعث متعفن شدن فضای جامعه آینده جامعه ایران نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: