آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 خرداد ماه 1401 = 25-05 2022

فیلم؛ یک ژنرال دیگر ارتش متجاوز روسیه هلاک شد

سه ماه پس از «عملیات نظامی ویژه» ولادیمیر پوتین در اوکراین، یک ژنرال دیگر روس توسط نیروهای اوکراینی کشته شده است. (فیلم زیر)

بر اساس آمار وزارت دفاع اوکراین، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی روسیه، کانامت بوتاشف، 63 ساله، سیزدهمین ژنرالی است که از زمان حمله روسیه در 24 فوریه در خاک اوکراین جان خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه تنها دو مورد را تایید کرده است و مقامات آمریکایی هم آمار خاصی را اعلام نکرده اند.

گفته می شود که او روز یکشنبه توسط نیروهای اوکراینی بر فراز منطقه لوهانسک سرنگون شد و تبدیل به بالاترین فرمانده نیروی هوایی شد که در جنگ کشته شده است.

ارتش اوکراین از سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو-25 خبر داده بود و عکسی از آنچه به گفته خود عواقب آتش گرفتن آن بود منتشر کرد. گفت که خلبان وقت اجکت نداشت.

سرویس روسی بی‌بی‌سی گفت که با صحبت با چند مردی که قبلاً تحت فرمان او بودند و با او در تماس بودند، موفق شد مرگ بوتاشف را تأیید کند.

مشخص نیست که چرا بوتاشف پس از بازنشستگی درگیر جنگ شده است، اما بی‌بی‌سی به نقل از زیردستان سابق او می‌گوید که احتمالا «نمی‌توانست در حاشیه بماند». او همچنین ممکن است به عنوان بخشی از ابتکار استخدام برای گروه واگنر، یک پیمانکار نظامی خصوصی مرتبط با وزارت دفاع روسیه و بنا به گزارش کرملین، به اوکراین فرستاده شده باشد.

وزارت دفاع روسیه هنوز در مورد گزارش های مربوط به کشته شدن بوتاشف اظهار نظری نکرده است.





www.youtube.com/watch?v=gLOyBcBWsvw

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: