آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

تحریمها؛ سرآمدن کاسه صبر مردم و ظرفیت انفجاری

در صورت ادامه تحریمها؛ سرآمدن کاسهٔ صبر مردم و ظرفیت انفجاری جامعه

روزنامهٔ جهان صنعت درباره چشم انداز و آینده مبهم مذاکرات و احتمال ادامه تحریمها و تاثیر آن بر زندگی مردم نوشت: دقت در گزارشهای برآمده از نشست وین، ناامید کننده است.

این روزنامه نوشت: اگر شهروندان ایرانی بدانند که رئیس سازمان برنامه و بودجه با صراحت می‌گوید بودجه سال بعد را با فرض ادامه تحریم تهیه کرده‌ایم بدون تردید ناامید‌تر خواهند شد. ادامه زندگی با تحریم و پیامدهای دشوار و کمرشکن آن برای ایرانی‌ها مزه و بوی ناخوشایندی دارد.

این منبع در ادامه به سرآمدن کاسهٔ صبر مردم و ظرفیت انفجاری جامعه اشاره کرده و نوشته: باید میزان فشار وارد شده بر شهروندان در صورت ادامه تحریم اندازه گرفته شود و ببینیم که جسم و جان ایرانیان آمادگی کشیدن این بار را به مدت نامعلوم دارد یا نه؟.

روزنامه مستقل هم در مطلبی با عنوان «مذاکرات با آینده مبهم» نوشت: کماکان مسأله احیای برجام به‌صورت حل نشده باقی مانده و نتیجه آن تحریم‌های شدید بر مردم و دشوارتر شدن زندگی آن‌هاست.

جلال ساداتیان، کارشناس امور بین الملل گفت: چین و روسیه اظهارنظر شفافی دربارهٔ مذاکرات وین نکرده‌اند. علت در منفعتی است که چین و روسیه از تحریم ایران می‌برند



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: