آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 شهریور ماه 1400 = 16-09 2021

حکومتی که از پیکر بی جان مخالفان خود هم می‌ترسد+فیلم

در پی درگذشت محمد حسین پناهی، پدر رامین حسین پناهی زندانی کرد که شهریور ماه ۱۳۹۷ اعدام شده بود، خانواده او می گویند که ماموران اطلاعاتی پیکر او را برخلاف اراده آنها از بیمارستانی در سنندج برای دفن شبانه به روستای قروچای برده اند.

امجد برادر رامین حسین پناهی شب گذشته از درگذشت پدرش خبر داد و ساعاتی بعد در توییتی نوشت: "فوری: لحظاتی پیش وزارت اطلاعات جنازه پدرم را از بیمارستان توحید سنندج ربودند و به قروچای زادگاهمان بردند و شبانه دارند دفن می‌کنند."

او اضافه کرد: "یورش نیروها به خانواده ام، هم اکنون نیروهای اطلاعاتی به خانواده ام در گورستان قروچای حمله کردند."

امجد حسین پناهی به بی بی سی گفت که مردم محل در برابر دفن شبانه پیکر پدرش مقاومت کردند و حتی برای ساعاتی به مسجد محل بردند. (فیلم زیر)

او بعدا در توییتی توضیح داد که جمعیتی که پیکر را از ماموران گرفته بود آن را دفن کرد.

او می گوید که خانواده قصد داشتند صبح روز پنجشنبه مراسمی در سنندج برای محمد حسین پناهی برگزار کنند و بعد او را در روستای قروچای به خاک بسپارند.

او در توئیتی نوشت: جنازه پدرم را بر خلاف خواست ما، شبانه دفن کردند، جمهوری اسلامی عامل مرگ پدرم بود ، این نظام سه ساله جنازه رامین برادرم را مخفی کرده، حالا هم از جنازه پدر ۸۲ ساله‌م ترسیده‌اند. ممنون از مردم که ما را تنها نگذاشتند. مردم کردستان امشب نشان دادند که خانواده ما تنها نیست.




www.youtube.com/watch?v=58O6StDtnAI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: