آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 مرداد ماه 1400 = 23-07 2021

خوزستان؛ واکنش سازمان ملل به اشک تمساح آخوندها+فیلم

کمیسرعالی سازمان ملل برای حقوق بشر امروز اعلام کرد که نظام جمهوری اسلامی باید به جای سرکوب خشن اعتراضات مردم، به بحران بی‌آبی، بحران بهداشت و مشکلات مردم خوزستان بپردازد.

خانم میشل باشله با صدور بیانیه‌ای از حاکمان ایران خواست که بعد از سالها بی‌توجهی، به اعتراضات مردم نومید خوزستان واکنش مثبت نشان دهد.

در این بیانیه آمده است: شلیک به مردم خوزستان فقط خشم و نومیدی را تشدید می‌کند.

میشل باشله که تاکنون در موارد مختلف نسبت به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کرده، از مسئولان جمهوری اسلامی می‌خواهد که مشکلات خوزستان را جدی بگیرند و برای جبران آنها دست به اقدامات عاجل بزنند.

او می‌نویسد: "به جای اعتراضات مردم به ستوه‌آمده، حکومت ایران باید به پیامدهای بحران هولناک بی‌آبی بر زندگی، سلامت و رفاه مردم خوزستان بپردازد".

میشل باشله با اشاره به کشته شدن چند نفر در خوزستان و هراس مردم از بازداشت و سرکوب، بر وخامت أوضاع خوزستان تأکید می‌کند و می‌افزاید: فضای بسته و فقدان رسانه‌های آزاد باعث شده که مردم نتوانند شکایات خود را با شیوه‌ای غیر از تظاهرات و اعتراض خیابانی ابراز کنند.

در همین حال عفو بین‌الملل اعلام کرد: رویدادهای خوزستان تکرار هولناک آبان ٩٨ است.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل و همچنین سازمان دیدبان حقوق بشر رژیم جمهوری اسلامی را به استفادۀ غیرقانونی از زور در مواجهه با اعتراضات خوزستانی‌ها متهم می‌کنند.

این سازمان‌ها با یادآوری پیشینۀ فاجعه‌بار رژیم در سرکوب تظاهرات مردم، از جمهوری اسلامی می‌خواهند که به طور جدی و شفاف، در مورد کشته شدن دست کم هشت نفر در خوزستان تحقیق کند.

این در حالیست که مبلغان نظام و امامان جمعه به پیروی از خامنه‌ای، مسئولیت رویدادها را به گردن "دولت‌های مختلف" انداخته و از "سوءمدیریت"‌ها انتقاد کرده‌اند.

فیلم زیر: توجیه جنایات در خوزستان از زبان روحانی




www.youtube.com/watch?v=t6FzfqqIcW0

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



امید July 23, 2021 07:56 PM

سکوت
اوباما تایید کشتار ایرانی هاست / اوبایدن اوبایدن، تو با مایی یا با اینا

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیدا July 23, 2021 07:58 PM

خامنه ای مردم عرب زبان ایران رو میکشه اونم بخلطر بی آبی ولی از عربهای فلسطین با جفیه کثیفش که به گردن انداخته حمایت میکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا July 23, 2021 09:51 PM

حسن چاخان روی دست جواد دروغ گو زده , اینها هر دو در ادم کشیها مشاور کودک کش و انسان کش عظم هستنند و دستشان در یک کاسه خونین مملو از خون جوانان ایران است
ولی صفت پلیدی که هر دوی اینان دارند , دروغ های چندش آوری است , که این مارمولک ها تحویل مردم ایران و دنیا میدهند
البته این فاشیست های شیعه , تاریخ المان هیتلری را به خوبی یاد گرفته اند
گوبلز می گوید : دروغ را به حدی بزرگ بگویید که هیچ کس جرئت و فکر تکذیب آن را نکند
شماها در کنار رهبر کودک وانسان کشتان , از جانیان و جنایتکاران بر علیه بشریت هستید ملت ایران دراین دادگاه در ردیف اول نشسته
انسان کشان ملت ما میلیونی است و شما ها اندکی عقب افتاده و مزدور

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: