آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 مرداد ماه 1401 = 14-08 2022

توطئه‌های ترور مسیر رسیدن به توافق را پیچیده می‌کند

به نوشته سایت پولیتیکو، توطئه‌های ترور مسیر بایدن برای رسیدن به توافق برجام را پیچیده می‌کند. منتقدان می‌گویند آمریکا باید مذاکرات را قطع کند و به رئیسی ویزا ندهد.

اعلام وزارت دادگستری که یک عامل رژیم ایران را به طراحی قتل جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی متهم کرده، منجر به درخواست‌های مجدد از واشنگتن شده تا مذاکرات برجام را کنار بگذارد.

روز جمعه، سلمان رشدی که رژیم ایران سال‌ها به‌دنبال کشتن او بود، در جریان یک حضور عمومی در ایالت غربی نیویورک با چاقو مجروح شد. ناظران روابط خارجی به‌سرعت ارزیابی کردند که مهاجم ممکن است ارتباطی با تهران داشته باشد…

مایک مک کال رهبر جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر خود نوشت: ”دولت بایدن باید از مذاکرات اتمی خارج شود و حفاظت از آمریکایی‌ها را در اولویت قرار دهد“ .

منتقدان می‌گویند اگر ابراهیم رئیسی بخواهد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در ماه آینده شرکت کند، آمریکا نباید درخواست ویزای او را بپذیرد.

جان بولتون که مدتها از مخالفان توافق بود، اظهار داشت که موضع او اثبات شده است. وی در بیانیه‌ ای گفت: ”سلاح اتمی و فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران دو روی یک سکه هستند. هیچ دولت مسئول در آمریکا نباید غیر از این فکر کند“.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: