آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 تیر ماه 1401 = 23-06 2022

احتمال ترور؛ خطر بالای سر رئیس سازمان اطلاعات سپاه

رادیو بین المللی فرانسه امروز در گزارشی گفت: گزارش های تأئید نشده از ترور حسین طائب خبر می‌دهند

بنابراین گزارش، شبکه خبری العربیه، با استناد به گزارش های تأئید نشده از ترور نافرجام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، خبر داد و افزود که نامبرده در این ترور نافرجام زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

منابع اسرائیلی در روزهای گذشته حسین طائب را مسئول برنامه ریزی عملیات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی در ترکیه معرفی کردند. نخست وزیر اسرائیل، نفتالی بنت، نیز گفته بود که قاعدۀ جدید این کشور در قبال حکومت ایران این است : "آنکس که تروریست می فرستد تاوان می دهد."

روزنامۀ "الشرق الاوسط" در شمارۀ امروز خود به نقل از منابع ایرانی نوشت که حسین طائب از مقام خود عزل شده است و در پی تلاش های تهران برای به قتل رساندن شهروندان اسرائیلی در ترکیه، سرویس های امنیتی اسرائیل او را تحت نظر گرفته اند و احتمالاً قصد از میان بردن وی را دارند.

روزنامۀ "الشرق الاوسط" پیش از این نوشته بود که به دلیل نقش حسین طائب در طرح ترور شهروندان اسرائیلی به او هشدار داده شده که از سوی نهادهای امنیتی اسرائیل تحت نظر است.

مخالفان جمهوری اسلامی از حسین طائب به عنوان مسئول ترور کشیش‌های مسیحی و انفجار حرم امام رضا یاد می کنند. آنان می گویند که وی مشخصاً طراح ترور کشیش هایک هوسپیان مهر، کشیش مهدی دیباج و اسقف میکائیلیان بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: