آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 بهمن ماه 1400 = 25-01 2022

ایران؛ دادگاه گروگان فرانسوی: یک خیمه شب بازی تمام عیار

بنژمن بیریر جوان جهانگرد فرانسوی توسط دادگاه انقلاب به اتهام جاسوسی و تبلیغ علیه نظام اسلامی به هشت سال و هشت ماه زندان محکوم شد. وکیل وی در ایران، سعید دهقان، با اعلام این خبر، دادگاه موکل خود را به یک خیمه شب‌بازی تشبیه کرد.

بنژمن بیریر که سی و شش سال دارد در ماه مه سال ٢٠٢٠ به اتهام "عکسبرداری از مناطق ممنوعه" – مناظر یک پارک طبیعی در استان گلستان – به جاسوسی متهم شد به ویژه اینکه او در این عکسبرداری از یک پهپاد کوچک خریداری شده در بازار استفاده کرده بود. دادگاه انقلاب او را به این اتهام به هشت سال زندان محکوم کرده است.

وی همچنین به خاطر مخالفت با حجاب اجباری در ایران در صفحۀ توئیتر خود به تبلیغ علیه نظام اسلامی ایران متهم و از این بابت نیز به هشت ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش رادیو فرانسه، فیلیپ ولان، وکیل فرانسوی بنژمن بیریر، گفته است که موکل وی از یک دادگاه عادلانه، قضات بی‌طرف و ابتدایی ترین حقو متهم یعنی دسترسی به پروندۀ خود و دفاع از خود محروم بوده است.

خانوادۀ جوان فرانسوی از مقامات پاریس خواسته اند که برای آزادی و انتقال بنژمن بیریر به فرانسه تدابیر فوری اتخاذ کنند. خواهر متهم، بلاندین بیریر ،گفته است که برادر وی یک "گروگان سیاسی" در یک بازی "دیپلماتیک" است.




ایران فردا January 25, 2022 05:02 PM

برای چه مردمی و مقامی این خیمه شب بازی را ترتیپ میدهید ؟ همه چه در داخل و چه خارج از وطن میدانند , که حکم ها و دستور ها از بیت و لانه جنایتکاران دیکته می‌شود و این قاضی های دستور بگیر فاشیست همان میکنند که اخوند آتش به اختیار و غارت به اختیار داده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: