آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

حال و هوای غم‌انگیز "وین" و تاثیر آن بر قیمت دلار

یک روز پس از پایان بی‌نتیجه دور هفتم مذاکرات اتمی در وین و ناامیدی سه کشور اروپایی و آمریکا از رویکرد رژیم ایران در مذاکرات روز شنبه ۱۳آذر، سایت اقتصادآنلاین نوشت: دلار به قله ۳۰هزار تومان صعود کرد. یورو هم به ۳۴۰۵۰تومان رسید.

این منبع نوشت: دلار با تداوم روند صعودی تحت تأثیر بالا رفتن انتظارات افزایشی ناشی از برجام، امروز بعد از گذشت حدود ۱۴ماه به کانال ۳۰هزار تومان صعود کرد.

روز شنبه قیمت فروش دلار در بازار آزاد با رشد ۶۰۰تومانی در مقایسه با پنجشنبه هفته قبل به ۳۰۰۵۰تومان رسید و مجدداً رکورد بالاترین قیمت سال را شکست.

در همین حال سایت آمریکايی پولیتکو نوشت: در این دور از مذاکرات، تهران خواستار تغییرات گسترده در توافق برجام شد. خواسته‌هایی که مذاکره‌کنندگان اروپایی آن را غیرواقعی خواندند.

پولیتکو با اشاره به پایان بی‌نتیجه دور هفتم مذاکرات وین نوشت: زمانی که مذاکره‌کنندگان، کاخ کوبورگ در وین را ترک کردند، دیپلماتها به این فکر افتادند که آیا ماهها مذاکرات برای احیای توافق برجام به‌زودی و برای همیشه به پایان می‌رسد یا خیر، حال و هوای غم‌انگیزی حاکم بود...

این در حالیست مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات وین گفته: پیش نویس پیشنهاد‌هایی که طرف ایرانی با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا به گروه ۱+۴ داده، به گونه‌ای است که طرف مقابل نمی‌تواند این پیشنهاد‌ها را رد کند.

به گزارش ایرنا، باقری کنی در مصاحبه اختصاصی شبکه الجزیره که بخش‌هایی از آن در تارنمای این شبکه منتشر شد، گفت ایران در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که روز قبل به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.

خبرنگار الجزیره درخصوص پیشنهاد سوم ایران این طور گمانه زنی کرد که پیشنهاد سوم عمدتا درباره روند راستی آزمایی و ضمانت‌هایی خواهد بود که ایران از قدرت‌های جهان مطالبه کرده است.

دولت آمریکا پیش تر اعلام کرد که چنین ضمانتی نمی تواند بدهد.




اردلان December 4, 2021 02:53 PM

البته امکان زیاد دارد با عقب نشینی احتمالی در برجام از سوی آخوندها اربابان آنها یک تا دو میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده مربوط به مردم ایران را در اختیار نوکرانشان، ملاهای بی سروپا بگذارند!
تا آنها بلکه بتوانند برای مدتی بهای دلار را در بازار کنترل کنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: