آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آذر ماه 1400 = 04-12 2021

احیای برجام؛ اظهارات تامل برانگیز سفیر سابق فرانسه

بدون مشارکت مستقیم کشورهای عربی و اسرائیل، رسیدن به توافق با رژیم ایران دشوار است

رئیس‌جمهور فرانسه که در دوبی بسر می برد در باره مذاکرات احیای برجام گفته: اگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اسراییل و همه کسانی که امنیت آنها مستقیما تحت تأثیر قرار می‌گیرد دخیل نباشند، دستیابی به توافق دشوار خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: مکرون در اظهاراتی که احتمالا میزبانان خود در خلیج‌فارس را خشنود، اما رژیم ایران را خشمگین می‌کند، گفت که یک چارچوب گسترده‌تر ممکن است به نفع مذاکرات برای بازگرداندن واشنگتن به توافق باشد.

در همین حال سفیر سابق فرانسه در آمریکا در توییتی نوشت: حتی در صورت احیای توافق برجام، بانک ها از معامله با رژیم ایران هراس خواهند داشت.

جرارد آرود نوشت: خودداری بانکها که همگی دارای منافع عمده در ایالات متحده هستند و نیاز به دسترسی به بازار مالی نیویورک دارند، به این معنی است که عملا تجارت قابل توجهی بین غرب و ایران وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید که بسیاری از بانک‌های غیرغربی از جمله. چینی ها نیز همین محدودیت را دارند.

این دیپلمات کهنه کار فرانسوی در توییتی دیگر نوشت: حتی اگر برجام بازگردانده شود، هیچ شرکت غربی جرات نمی‌کند یک سنت در ایران سرمایه‌گذاری کند، با تهدید بازگشت تحریم‌های آمریکا در سال۲۰۲۵، هیچ بانک غربی هیچ معامله‌ ای در ایران را تأمین مالی نمی‌کند. یک بار بس بود...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: