آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 آذر ماه 1400 = 24-11 2021

تنها کشور عربی منطقه که به کنفرانس دموکراسی دعوت شد

رئیس جمهور آمریکا ۱۱۰ کشور را برای نشستی پیرامون مبارزه با حکومت‌های اقتدارگرا دعوت کرده است. کاخ سفید اعلام کرد اجلاس دموکراسی درباره مقابله با حکومت‌های اقتدارگرا، مبارزه با فساد و به منظور ارتقای حقوق بشر برگزار می‌شود. در این نشست تنها اسرائیل و عراق از منطقه دعوت شده‌اند.

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، تاکید دارد که هیچ مدرکی دال بر تقلب سیستماتیک در انتخابات پارلمانی عراق وجود ندارد. وی نسبت به هرگونه اقدامات غیر قانونی برای وقت‌کشی یا بی‌اعتبار ساختن نتایج انتخابات و یا اقدام به تغییر نتایج آن از طریق ارعاب و اعمال فشار هشدار داد.

از سوی دیگر مقتدی صدر، رهبر ائتلاف پیروز در انتخابات اخیر عراق و مخالف حضور جمهوری اسلامی در عراق در واکنش به گفته‌های نماینده ویژه سازمان ملل خاطرنشان کرد که گفته‌های این نماینده فرصت خوبی است که مخالفان نتایج انتخابات (شبه نظامیان شیعه تحت امر سپاه پاسداران) درباره عملکرد خود بازنگری کنند.

در همین حال اعلام شد که عراق تنها کشور عربی خاورمیانه است که به کنفرانس جهانی دموکراسی دعوت شده است.

به گزارش میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، از سران ۱۱۰ کشور جهان برای مشارکت در کنفرانسی مجازی درباره دموکراسی که قرار است در ماه دسامبر آینده برگزار شود دعوت کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه امریکا از کشورهای دعوت‌شده به این کنفرانس منتشر کرده، از کشورهای خاورمیانه فقط نام عراق دیده می‌شود. البته کاخ سفید از اسرائیل هم برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده است.

چین، رقیب اصلی امریکا، هم در میان دعوت‌شدگان دیده نمی‌شود هرچند تایوان در این لیست حضور دارد.

این لیست همچنین کشورهایی مانند پاکستان و هند را شامل شده اما نام ترکیه که متحد امریکا در پیمان ناتو است دیده نمی‌شود.

در میان کشورهای اروپایی حضور نام لهستان که اتحادیه اروپا آن را به نادیده گرفتن حاکمیت قانون متهم می‌کند و نبود نام مجارستان که نخست‌وزیری جنجال‌برانگیز دارد هم جالب توجه است.




حقیقتگو November 24, 2021 07:25 PM

واقعا باید به عمق عوام فریبی وتبلیغات بایدن توجه کرد که برای فراروبیراهه زدن ازافول مرتبه رئیس جمهورنمائی اش درامریکا وحتی درکشورهای خارجی به کنفراس دمکراسی سازی روآورده است که اقشاری را بدورخودش جمع کند وبه اصطلاح ازوصف دمکراسی برایشان قصه بگوید درحقیقت باید این خدای دمکراسی ازوصف دمکراسی که برای مردم افغانستان آورد وبدون آنکه حتی یک مقام حکومت سابق افغانستان را دراین کنفرانس دعوت کند بگوید! باید کنکره امریکا ومطبوعات وی حتی بازور پاسخگوگنند که درشزایطی کوره اتمی خامنه ای داغ است ونیازمبرم به مانع شدن ازبمب سازی است چرا گول زنانه برای سرپوش گذاشتن به تلف وقت روآورده است وکنفراس دمکراسی برگذارمی کند؟بله درعراق دمکراسی آنچنان زیادشده است که با پهپادهای خامنه ای فرو می ریزند! وباید عراق هم نمونه ای ازدمکراسی بایدن باشد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: