آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 شهریور ماه 1400 = 15-09 2021

ایران؛ آزار جنسی بازرسان آژانس/انتصاب یک مخالف برجام

گزارش‌هایی درباره آزار جنسی نگهبانان تاسیسات هسته‌ای جمهوری سلامی علیه زنان بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده است. گزارش‌هایی که از سوی مقامات آمریکایی به اطلاع اعضای آژانس رسیده و آژانس نیز مشاهده چنین مواردی را تایید کرده است.

خبر آزار جنسی به بازرسان زن آژانس ابتدا توسط روزنامه "وال ‌استریت ‌ژورنال" رسانه‌ای شد.

گزارش‌ها عمدتا مربوط به تاسیسات هسته‌ای نطنز است. گفته می‌شود که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازرسان زن آژانس در این تاسیسات را وادار به برهنه شدن کرده و سپس نقاط مختلف بدن آن‌ها و از جمله نقاط حساس پیکر آن‌ها را لمس کرده‌اند.

یک دیپلمات در اوایل ژوئن از مشاهده دست‌کم چهار مورد از رفتار ناشایست با زنان بازرس آژانس سخن گفته بود. دیپلمات دیگری، از دست‌کم پنج تا هفت مورد از تعرض جنسی به زنان بازرس خبر داده است.

گفته می‌شود این آزارهای جنسی در هفته‌های اخیر روی داده‌اند. یکی از دیپلمات‌ها به روزنامه "وال‌استریت ژورنال" گفته است:

«آنچه من از این گزارش‌ها متوجه شده‌ام، لمس نقاط مختلف بدن و از جمله نقاط حساس بدن این بازرسان بوده است.»

آمریکا گزارشی در همین ارتباط بین اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توزیع کرده و خواستار پایان دادن به چنین تعرضاتی شده است.

انتصاب جدید در وزارت خارجه جمهوری اسلامی

حسین امیرعبدالهیان در حکمی علی باقری را به عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه منصوب کرده است. باقری دستیار سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای بود و مواضعی سرسختانه را نمایندگی می‌کرد.

به گزارش دویچه وله، از نظر شماری از صاحب‌نظران علی باقری کنی اگر در مقام جدید خود نقشی در مذاکرات ناظر بر احیای برجام به عهده بگیرد می‌تواند به نگرانی‌ها در زمینه پیشبرد سیاست و رویکردی غیرمنعطف و سرسختانه از سوی جمهوری اسلامی در این مذاکرات دامنه بیشتری ببخشد.



ب.د.د. September 15, 2021 10:03 AM

عزیزان مذاکراتی روی نخواهد داد جون اگر روی بدهد دورغ بودن برجام از دوسوی مذاکره کننده گان بر ملا خواهد شدو بدین جهت آنرا کش میدهند و در پایان اسرائیل با یک بمبباران این راکتورها را از بین می برد تا گند نبود جریان اتمی در نیاید برجام بعد ازظرح دیالوک سیاسی در زمان هاشمی و سپس جریان گفتمان تمدنها در زمان خاتمی ، سومین مرحله این سیاست دورغ جهانیست و تا زمانیکه مرحله چهارمی برای جایگزینی بسیاست برجام بوجود نیاورند ، این جریان برجام کشدار می ماند تذکر > خرید اورانیم پنهانی رژیم تنها مصرف ایجاد شک این سیاست و بامشاورت اعضای برجام بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو September 15, 2021 10:04 AM

همشون کثافتهای عقب افتاده زشت صورت و سیرت هستند خاک بر سرتان که اینقدر کثیف هستید. آبروی ما ایرانیان را در جهان بردید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: