آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 بهمن ماه 1399 = 26-01 2021

پیام رسان سیگنال: با سانسور رژیم ایران مقابله می‌کنیم

سیگنال در واکنش به فیلتر شدن این پیام‌رسان در ایران اعلام کرد با سانسور حکومت ایران مقابله می‎کند و مردم این کشور شایسته داشتن حفظ حریم خصوصی‌اند. همزمان سخنگوی قوه قضائیه امروز در نشستی خبری گفته است که قوه فضاییه تا کنون هیچ رسانه و پیام‌رسانی را مسدود نکرده است.

سیگنال در پیامی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، نوشت "آنها قادر نیستند جلوی نصب سیگنال را بگیرند، و [بنابر این] سانسور حکومت ایران، ترافیک سیگنال را کاهش داده است".

در این اطلاعیه نوشته شده "از زمانی که سیگنال هم در صدر لیست پلی استور در ایران بوده و هم اولویت دولت ایران برای مسدود شدن، ما با سانسور در ایران مقابله کرده‌ایم".

به گزارش بی بی سی، اخیرا کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها از مسدود شدن پیام‌رسان سیگنال و فیلتر شدن این اپلیکیشن و سایت آن در ایران خبر داده‌اند.

سایت پیوست گزارش داده که دستور فیلتر کردن پیام‌رسان تلگرام به اپراتورها ابلاغ شده است و کاربران از "فیلتر شدن بی‌سر و صدای" آن بدون اعلام یا توضیح مسئولان انتقاد کرده‌اند.


اعتراف سپاه پاسداران به شکست فیلترینگ "تلگرام
آدينه، 26 دی ماه 1399 = 15-01 2021

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته است آمار کاربران تلگرام نشان می‌دهد که «فیلترینگ تأثیری در استفاده از این پیام‌رسان در بین ایرانیان نداشته‌» و تلگرام با «۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر» دومین پیام‌رسان مورد استفاده ایرانیان است.

به گزارش رادیو فردا، در این گزارش که روز دوشنبه هشتم دی‌ماه منتشر شده است،‌ بر اساس نتایج یک تحقیق آمده که پیام‌رسان واتس‌اپ با «۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در صدر پیام‌رسان‌های مورد استفاده ایرانیان است».

در کنار این دو پیام‌رسان، مهم‌ترین رقیب داخلی آنها پیام‌رسان سروش است که تنها دو میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر دارد.

سعیدرضا عاملی،‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیز پیش از این گفته بود که سیاست فیلترینگ به «ضد خود تبدیل شده» و باعث شده که بیش از ٣٠ میلیون فیلترشکن در ایران اضافه شود.

دی‌ماه ۹۶ پس از بروز ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراض مردم به حکومت در ده‌ها شهر ایران، مسئولان حکومت بارها به نقش تلگرام در گسترش اعتراض‌ها اشاره کردند و اقدام به فیلترکردن موقت این پیام‌رسان برای کنترل ناآرامی‌ها کردند.

تلگرام اندکی پس از پایان اعتراض‌ها رفع فیلتر شد ولی از اردیبهشت ۹۷ با فرمان قضایی یک قاضی که بعدا به دلیل فساد به ده سال زندان محکوم شد، تلگرام به صورت دائمی فیلتر شد.

در پرونده روح‌الله زم که مدیریت کانال تلگرامی «آمدنیوز» را بر عهده داشت و پس از ربودن شده در عراق و محاکمه در ایران، روز ۱۸ آذر امسال اعدام شد، نیز مسئولان قضایی و امنیتی ایران بارها از نقش تلگرام در گسترش اعتراض‌های داخلی سخن گفتند.

مسئولان حکومت ایران طی دو سال گذشته سعی کردند که با تزریق منابع مالی و طرح‌های حمایتی، پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنند و مانع استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی شوند ولی روزنامه «جوان» در گزارش روز دوشنبه خود نوشته است که با وجود تبلیغات گسترده،‌ مردم نگران افشای اطلاعات خود در پیام‌رسان‌های داخلی هستند و از این پیام‌رسان‌ها استفاده نمی‌کنند.



خسرو(آئینه) January 15, 2021 01:22 PM

از روح الله زم گفتید من داغم تازه شد واقعاً این جوان آرزومند و و حقیقتاً وطن دوست چه آرمانهائی در دست داشت میگفت بالاخره مردم پیروز میشوند و ما یک کشور نمونه خواهیم شد قتل او به دست رژیم همانقدر دردناک است که قتل عام مسافران هواپیمای اوکراینی است
8888888888888888888888888
ای که روح الله زم را کشته ای، نانت حرام
شیر مادر راه و مسلک، دین و ایمانت حرام
ضجه های مادر و شب گریه های همسرش
اشکهای بچه هایش، اصل و بنیانت حرام
بـی پـدر مـادر بـرو گمـشو تو ای قاتل بمیر
زنده بودن بر تو و بر جسم و بر جانت حرام
نـنـگ ابـنـای بـشـر بـاشـد وجـود زائـدت
گر چه وجدانی نداری، بر تو وجدانت حرام
بیشرفتر از تو ای حیوان وحشی جز تو نیست
درد بی درمان بگیری بر تو درمانت حرام
صد هزاران قلب چون آئینه را بشکسته ای
تـف بر این نامـردمیـها مرگ آسانت حرام
خسرو(آئینه)
‏پنجشنبه‏، 17‏ دسامبر‏

گزارش یا اعتراض به این نظر


مالکی January 26, 2021 05:39 PM

حکومت ایران همانطور که با تهدید و ارعاب و تطمیع پاول دورف را کشاند تهران و فرش قرمز زیر پایش پهن کرد و به آسانی پاول دورف را رام کرد تا اجازه بدهد سرورهای منطقه ای تلگرام در تهران مستقر شوند تا بدین طریق بتواند فعالیت تمامی شهروندان ایرانی در تلگرام را رصد و کنترل کرده و زیر نظر داشته باشد ، به همان شیوه مدیر عامل سیگنال را هم مجبور به تعظیم و تسلیم خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: