آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 تیر ماه 1400 = 24-06 2021

هواپیمای اوکراینی؛ اتهام سنگین کانادا به مقامات ارشد رژیم

تصمیم سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط مقامات ارشد رژیمتهران گرفته شد. کانادا گزینه مراجعه به دادگاه لاهه و تحریم مقامات حکومت ایران را بررسی می‌کند

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در پی اعلام نتایج یک تحقیق کانادایی درباره نقش مقامات حکومت ایران پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی، تاکید کرد که تصمیم سرنگونی هواپیما توسط مقامات ارشد در تهران گرفته شده است.

بنا به گزارش رسانه های کانادايی، تیم پزشکی قانونی کانادا پس از هشت ماه تحقیق، روز گذشته گزارش خود در مورد پرواز پی‌اس۷۵۲ را منتشر کرده و به این نتیجه رسیده است که رژیم ایران توضیح معتبری دربارهٔ چگونگی و دلیل ساقط کردن این هواپیمای مسافربری نداده است.

به همنی دلیل نخست وزیر کانادا تاكید كرد که مقامات رژیم ایران نمی‌توانند با فرار از مسئولیت، وقوع این حادثه‌ را بر عهده كاركنان ساده بگذارند.

نخست وزیر کانادا، از جامعه جهانی خواست که به مقامات رژیم ایران اجازه فرار از مجازات ندهند چرا که آنها مسئول فاجعه‌‎ای هستند که به کشته شدن 176 نفر منجر شد.

در همین حال، ترودو در نامه‌ای به خانواده‌ قربانیان پیرامون نتایج گزارش تحقیقاتی مذکور، تاكید كرد كه دولت کانادا همه گزینه‌های موجود از جمله انتقال پرونده به دادگاه بین‌المللی لاهه و احتمال اعمال مجازات علیه مقامات حکومت ایران را دنبال خواهد كرد.


مقامات رژیم ایران مستقیما مسؤل مرگ ۱۷۶انسان بی‌گناه هستند

وزیر ترابری کانادا نیز پیش تر در سخنرانی خود در اجلاس آژانس هوایی سازمان ملل، رژیم ایران را به‌ خاطر ساقط‌ کردن هواپیمای اوکراینی قویا محکوم کرد و خواهان حسابرسی از مقامات حکومتی در ایران شده بود.

این مقام کانادايی گفت: می‌خواهم علنا حکومت جمهوری اسلامی را با قوی‌ترین عبارات به‌ خاطر اقدامات آن‌ که منجر به‌ کشته‌ شدن ۱۷۶انسان بی‌گناه شد، به‌خاطر عملکردش در قبال این فاجعه و به‌خاطر خودداری آن از پاسخ‌گویی بعد از (واقعه) محکوم کنم.

وی افزود: من بر تعهد مداوم کانادا جهت دستیابی به‌ شفافیت، پاسخگویی و عدالت برای قربانیان پرواز پی.اس.۷۵۲ و خانواده‌هایشان تأکید می‌کنم. رژیم ایران مسؤل تضمین سلامت پروازهای مدنی در خاک (ایران) بوده (اما). به‌رغم درس‌ها و توصیه‌هایی که از فجایع اخیر ناشی شده...، از قبول خطرات عملیات نظامی... سرباز زد. آنها تدابیر عملی برای جلوگیری از این فاجعه را به‌عمل نیاوردند. مقام‌های غیرنظامی و نظامی (رژیم) ایران از طریق تصمیمات و اعمالشان، مستقیماً مسؤل مرگ ۱۷۶انسان بی‌گناه هستند...


آسمان ایران همچنان ناامن باقی خواهد ماند
آدينه، 21 خرداد ماه 1400 = 11-06 2021

مشاور نخست وزیر کانادا، حکومت ایران را به دروغگوئی درباره هواپیمای اوکراینی متهم کرد و گفت، تا زمانی که رژیم ایران از بیان تمامی حقیقت درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی امتناع می‌کند، آسمان این کشور برای عبور هواپیماهای مسافربری همچنان ناامن باقی خواهد ماند.

این مقام کانادايی تأکید کرد که رژیم ایران حاضر نیست تمام حقیقت را درباره سقوط هواپیمای اوکراینی بگوید و با گروه‌های تحقیق، همکاری لازم به عمل نمی‌آورد.

مشاور ویژه نخست وزیر کانادا اضافه کرد، جهان باید این موضوع را جدی بگیرد. هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کرد که آسمان تهران امروز امن‌تر از ژانویه 2020 است.

گودال همچنین گفت که رژیم ایران از روز اول به دنبال طفره رفتن و گمراه کردن بوده است.


اتهامات تروریستی علیه پاسداران خامنه‌ای
پنجشنبه، 30 اردیبهشت ماه 1400 = 20-05 2021

دادگاه عالی آنتاریو در کانادا نتیجه گیری کرده است که شلیک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی یک اقدام عمدی و براساس قوانین کیفری اقدام تروریستی بوده است.

قاضی این دادگاه در تصمیمی که روز پنجشنبه صادر شد نوشت: با سبک سنگین کردن احتمالات دریافتم که حملات موشکی به این هواپیما عمدی بوده و مستقیما علت مرگ کلیه سرنشینان هواپیما بوده است.

در شکایت خانواده های قربانیان از خامنه ای و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به عنوان متهمان پرونده نام برده شده است.

قاضی دادگاه عالی آنتاریو افزود: شاکیان ثابت کرده اند که ساقط کردن هواپیما توسط متهان یک اقدام تروریستی بوده است.

وکیل شاکیان پرونده گفته است که بهترین راه گرفتن غرامت برای خانواده های قربانیان متهم کردن حکومت ایران به ارتکاب عمل تروریستی است.

کشورهای خارجی طبق قوانین معمولا خارج از قلمرو قضایی دادگاه های کانادا هستند. اما قانونی که در این زمینه در سال ۲۰۱۲ در این کشور تصویب شد، شامل اقدامات تروریستی نمی‌‎شود.

به گزارش شبکه سی بی سی کانادا، حکومت ایران علیرغم مطلع شدن از این اتهام از دفاع از خود در این دادگاه خودداری کرده است.

وکلای این پرونده نوشتند: تصمیم دادگاه عالی عدالت در کانادا بی سابقه است. این از نظر تاثیر فوری بر اعضای خانواده های قربانیانی که به دنبال اجرای عدالت هستند حکمی قابل توجه است.

یادآوری می شود هواپیمای اوکراینی در ژانویه ۲۰۲۰ هدف اصابت دو موشک سپاه پاسداران قرار گرفت که به مرگ ۱۷۶ نفر منجر شد. حدود ۱۳۸ نفر از ۱۷۶ مسافر این پرواز با کانادا ارتباط داشتند.

جمهوری اسلامی برای چند روز ساقط کردن این پرواز را انکار کرد، اما بعد از انتشار شواهد و اسنادی توسط آمریکا، استرالیا، کانادا و بریتانیا، نهایتا تحت فشار بین‌المللی پذیرفت که هواپیما توسط موشک‌های سپاه پاسداران ساقط شده، اما مدعی شد این حادثه به خاطر «خطای انسانی» اتفاق افتاده است.

دادگاه عالی اُنتاریو می‌گوید گزارش وزیر وقت امنیت اجتماعی کانادا نشان می‌دهد ادعای حکومت ایران مبنی بر نقش «خطای انسانی» در سرنگونی این پرواز، درست نیست.

فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر خارجه قبلی کانادا نیز در ماه دسامبر ۲۰۲۰ گفته بود که باور ندارد ساقط کردن آن پرواز ناشی از خطای انسانی بوده باشد.



کا نا دا !!! January 12, 2020 08:02 AM

مشکل اصلی رژیم جنایتکار اسلامی در این است که این تحولات، آغاز شروع یک سری جریانات خواهند بود
حکومت فاسد اسلامی با کشوری (کانادا) روبروست که هیچ «منافع مشترکی» با یکدیگر ندارند!
اگر این حکومت مفسدین اسلامی، قادر باشد به کشورهای اوکرائین، انگلیس، سوئد و افغانستان با پرداخت خسارت مالی و بستن چند قرار داد پر سود تجاری، آنها را راضی به سکوت کند با کانادا چنین کاری را قادر نخواهند بود که بکند
دولت فدرال کانادا، «تجارب زیاد و با ارزشی» در مطالعه و تحقیقات سوانح هوایی دارد که بهترین نمونهٔ آن پرواز ۱۱۱ سوئیس ایر که در سواحل شرق کانادا در اقیانوس اطلس در سال ۱۹۹۸ سقوط کرد
۴ سال مطالعه، تحقیق و بازسازی هواپیما قطعه به قطعه در روی زمین و رسیدن به جواب نهایی بود که کمپانی مک دونالد داگلاس را از صنعت هوانوردی برای همیشه حذف کرد
دولت کانادا، همچون پُتکی سنگین که بر سر رژیم آخوندی مدام خواهد کوبید تا به ریشهٔ اصلی این فاجعهٔ انسانی دست یابد
دولت فدرال کانادا هرگز اجازه نخواهد داد، رژیم جنایتکار اسلامی به آسانی از زیر این فاجعهٔ انسانی، شانه خالی کرده و از آن فرار کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرام January 13, 2020 08:42 PM

اگر پافشاری جاستین ترودو و لهستانی ها بر پایه مدارکی که دولت امریکا در اختیارشان گذاشت نبود خامنه ای و گزمه هایش خون 176 انسان را مانند خون بیش از 400 جانباخته گان سینما رکس و صدها هزار انسان دیگر را که در طی این چهل و یکسال کشته اند پایمال میکردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور January 14, 2020 01:09 AM

این هواپیما را خودشان عمدا ساقط کردند تا تقصیر امریکا انداخته و جار و جنجال راه بیندازند اما رسوا شدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی January 14, 2020 08:37 AM

بنقل از شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان که با پول ملت ایران تاسیس واداره میشود، اخباری منتشر شده بوده است که در لحظات واپسین پرواز هواپیما 4 نفر از مسافران ازهواپیما پیاده میشوند که بگفته المنار دونفرشان از محافظان سابق روحانی بوده اند که راهی کانادا بودند این خبر بفاصله کوتاهی از سایت این رسانه حذف گردید مشخص نیست که این چهار نفر چه کسانی بوده اند که قبل از پرواز مرگ از هواپیما پیاده شده اند ابهام بزرگی که کشور کانادا واکراین باید از آن غافل نیاشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا توحیدلو January 14, 2020 09:34 AM

عجب زبلی است این دونالد ترامپ
قبل از شلیک به پایگاه امریکا حسن چاخان دهن لقی کرده بود که :بجای ۵۲ نقطه بفکر ۲۹۰ نقطه باشید ! نتیجه ؟ رژیمِ شیعی مطمئن بوده است که آمریکا به حملاتِ تلافی جویانه دست خواهد زد و از زمانِ برخوردِ موشکهای سپاه به پایگاههای آمریکا تا حملهٔ متقابل و رسیدنِ موشکهایِ آمریکا تا تهران به زمانی نزدیک به همین بازهٔ زمانی نیاز بوده است لذا هواپیمایِ اوکراین؛ هم به خاطرِ تعدادِ زیادِ مسافرینِ ایرانی و هم به خاطرِ قرار گرفتنِ زمانِ پروازِ آن در این بازهٔ زمانی؛ به عنوانِ «هدفِ از پیش تعیین شده» در می آید و چه بسا از همان آغاز این سیستمِ موشکی بر رویِ همان هواپیما Lock شده بوده است و نیازی به فشارِ دگمه نیز نبوده است زیرا دلاورانِ شیعه مسلک به سوراخها خزیده بوده اند

نیروهایِ آمریکا از زمانِ پرتابِ موشکهایِ رژیم از همان ابتدا آگاه بوده اند و حتماً از این امر نیز آگاه بوده اند که رژیم میخواهد هواپیمایِ مسافربری را سرنگون کُند و به گردنِ آمریکا بیندازد لذا دست به هیچ عکس العملی نزدند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


azadi January 19, 2020 12:17 PM

نه دوستان رضایت و ارامش خدایان به قربانی نیاز داره که وحشیهای ما به عمد از ترس ضربه های ۵۲ نقطه ای که ترامپ گفته بود اینکار را کردند عملا برایشان ارزانترین خرج را داشت/۱۴۴ ایرانی متاسفم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 20, 2020 03:19 AM

ملتی که خس و خاشاک باشند کشته شدگانشان هم غبار به حساب می آیند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی January 22, 2020 10:18 AM

حسب روایت شاهدان میتوان تصور نمود که ماموران ولایت فقیه چه غارتگری از اشیاء و دلارهای نسوخته وطلاجات باقی مانده مسافران تکه تکه شده داشته اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان December 24, 2020 01:27 PM

کانادا اگر راست گفته روابط خود با رژیم ملاها را کاملا قطع کند!
در حال حاضر کشور کانادا به بهشتی برای سران، نکبتزادهای آنان و مزدوران دزد و غارتگر رژیم ملاها تبدیل شده و در مقابل این عناصر کشور کانادا را برای اکثریت ایرانیانی که مخالف واقعی جمهوری عسلامی بوده و هستند به شکنجه گاهی واقعی تبدیل ساخته اند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان January 8, 2021 12:07 PM

سپاه دست به جنایات جمعی میزند نخست انکار میکنند و  سپس با پرویی  هرچه تمامتر اعلان میدارند ما کار درست را انجام دادیم و پس از گذشت یک سال با توهین و تهدید خانواده های قربانی این پرواز مرگ را بدین شکل با اعطای لغب شهید به جانباختگان این سقوط مرگبار تلاش دارند با ماله کشی, عوامفریبی و سرپوش گذاردن  این  رخداد جنایتکارانه بنوعی از  زیر بار  مسئولیت آن شانه خالی کرده باشد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


AB 2535 February 11, 2021 12:12 PM

ایا شما ها فکر نمی کنید که روسیه ارباب پوتین در این موضوع دست داشته
همچنانکه در سالهای پیش هواپیمایی در اکرایین توسط عوامل خودش سرنگون کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 20, 2021 05:43 PM

گویا زمان مصادره اموال ِآقا زاده ها و دزدان ریز و درشت اسلامی در کاتادا و دیپورتشان به آغوش اسلام فرا رسیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا June 24, 2021 01:34 PM

ملت ایران و دنیا باید بداند که کشتن ۱۷۶ از بهترین فرزندان ایران و آنسان های بی گناه دیگری که در هواپیما بوده اند بدستور مستقیم بیت کثیف ملای جنایتکار صورت گرفته و ارازل و اوباش سپاه عامل آن بوده اند
این جنایتکاران درک نمیکنند که چه گنجینه های گران بهای را به قتل رسانده اند
دیری نخواهد کشید که شما انسان کشان هوای زندان دادگاه لاههٔ رااستشماق خواهید کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کا نا دا !!! June 24, 2021 05:54 PM

پنج کشور شاکی حادثه، آمادهٔ «اقامهٔ شکایت چند هزار صفحه ای و چند میلیارد دلاری حقوقی» خود در «دیوان بین المللی داوری لاهه» می شوند و در این شکایت نامه که از طرف وکلای پنج کشور به دادگاه ارائه خواهد شد و با استناد به شواهد موجود و بر اساس مطالعات، بررسی ها و مستندات حادثه:

• نقض آشکار قوانین و مصوبات سازمان بین المللی هوانوردی!
• نقض کامل «تبصره های ۱۳ و ۱۹» از مصوبات «کنوانسیون ۱۹۴۴ شیکاگو» که دولت شاهنشاهی وقت ایران یکی از ۵۲ کشور و از اعضای اصلی از امضا کنندگان آن بوده!
• پنهانی و لاپوشانی در کشف حقایق و علل حادثه!
• نشر دروغ و اکاذیب و دستکاری در مستندات حادثه!
• جلوگیری از بررسی، مطالعه و علل حادثه توسط ارگان های بین المللی بیطرف!
• همکاری نکردن و پاسخگو نبودن به پنج کشور درگیر در باره علل حادثه!
• بعهده نگرفتن مسئولیت ها در قبال عواقب حادثه!
• تهدید به سکوت، آزار و اذیت خانواده های قربانیان حادثه!
• مانع شدن و جلوگیری از اجرای عدالت برای قربانیان حادثه!
• عدم تعقیب قانونی، محاکمه و محکومیت عاملین حادثه!
• و ،،،!
خواهد بود

«دیوان بین المللی داوری» و«دیوان بین المللی کیفری» در لاهه که از ارگانهای قضایی سازمان ملل متحد، با کمک و همکاری «سازمان بین المللی هوانوردی» و «کمیسیون حقوق بشر» که از دیگر ارگان های سازمان ملل هستند، با همکاری و بررسی شواهد حادثه و براساس مستندات:
- حقوقی!
- فنی (هوانوردی)!
- انسانی (جنایت علیه بشریت)!
- مالی!
- امنیتی/ دفاعی / نظامی!
- و سیاسی!

«رأی نهایی» خود را صادر خواهد کرد و بدون شک رژیم فاشیست و تبهکار اسلامی را به «اتفاق آراء» و با «شدیدترین لحن» ممکن «محکوم خواهد کرد» و آن را «ملزم» به:

- محکومیت سیاسی (جهانی) در مقابل شورای امنیت سازمان ملل متحد!
- تعلیق عضویت و یا اخراج دائمی از سازمان بین المللی هوانوردی!
- پرداخت چند میلیارد دلار ( بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار) خسارت مالی و جانی به خانوادهٔ قربانیان حادثه و پنج دولت در گیر حادثه!
- تحریم های هوایی ایران در جهان!
- محدودیت های پروازی بر فراز آسمان ایران!
- محکومیت حقوق بشری رژیم خون آشام اسلامی در جهان!
- محکومیت جهانی سپاه پاسداران جنایتکار!
- صدور «تعقیب بین المللی کیفری» برای مسئولین و حاکمان رژیم اسلامی از جمله فرماندهان سپاه و اعضای شورای امنیت ملی!

خواهند کرد

بدستور مستقیم دیوان بین المللی داوری لاهه، مبلغ چند میلیارد دلاری خسارت از حساب های بلوکه شدهٔ ایران در بانک های جهان برداشت و مستقیمأ به خانواده های قربانیان و دولت های در گیر حادثه، پرداخت خواهند شد

این پُروسهٔ قضایی بین المللی «طولانی مدت» خواهد بود و چند سالی طول خواهد کشید و شاید عمر نکبت بار رژیم اسلامی هم تا آن زمان به درازا نکشد و قبل از حکم دادگاه لاهه به فروپاشی، سقوط و مرگ درد آور خویش نائل شود

اگر رژیم فاشیست و فاسد اسلامی در آن «محکوم شود» که «قطعأ هم خواهد شد» رژیم جنایتکار اسلامی, « تنها و اولین کشور در جهان» خواهد بود که «در تاریخ ۷۴ سالهٔ آی سی اِی اُو»:

• یک هواپیمای مسافربری را «بر فراز آسمان خود» سرنگون کرده!
• محکومیت جهانی در نقض آشکار قوانین و مصوبات هوانوردی بین المللی (کنوانسیون ۱۹۴۴ شیکاگو)!
• اخراج دائمی از سازمان «آی سی ای او» و یا تعلیق دراز مدت عضویت آن در آن سازمان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: