آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 مهر ماه 1398 = 25-09 2019

"یوفا" بازی با تیم‌ های ایران را ممنوع کرد

دختر آبی بر مراسم بهترین‌های فیفا سایه انداخت

توصیه یوفا: با تیم‌های کشورهایی که در آن‌ها ورود زنان به استادیوم‌ها ممنوع است بازی نکنید

اتحادیه فوتبال اروپا (UEFA) اعلام کرد که این نهاد به تمام ۵۵ فدراسیون‌ ملی و همه باشگاه‌های اروپایی خود توصیه کرده است که در کشورهایی که زنان در آن‌ها اجازه دسترسی کامل به ورزشگاه‌ها و حضور در آن‌ها را ندارند بازی نکنند.

یوفا از هیچ کشوری نام نبرده است اما نام ایران با خودسوزی سحر خدایاری معروف به "دختر آبی" بیش از پیش در زمینه ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها مطرح شده است.

دفاع مگان راپینو از زنان دوستدار فوتبال در ایران

جایزه بهترین فوتبالیست زن ۲۰۱۹ به مگان راپینو تعلق گرفت. این فوتبالیست آمریکایی دوشنبه شب در مراسم دریافت جایزه در سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای خود به تبعیض علیه زنان ایران و "دختر آبی" اشاره کرد و گفت که او احتمالا به دلیل نبود امکان برای تماشای بازی فوتبال دست به خودسوزی زده است.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نیز در حضور ستاره‌های فوتبال جهان بار دیگر نسبت به لزوم تضمین حقوق زنان ایرانی برای حضور در استادیوم‌های فوتبال هشدار داد.

جیانی اینفانتینو که در جریان مراسم انتخاب بهترین‌‌های سال فوتبال جهان در شهر میلان سخن می‌گفت برای نخستین بار با لحنی جدی‌تر از قبل بر رفع تبعیض پیش روی زنان ایرانی برای حضور در استادیوم‌های فوتبال تاکید کرد و گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال در ایران به ما تضمین داده‌اند که شرایط موجود از مسابقه بعدی تیم ملی ایران که ماه اکتبر برگزار می‌شود، تغییر خواهد کرد.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با اشاره به حضور مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مراسم بهترین‌های سال فیفا به مشکلات پیش روی زنان ایرانی برای حضور در استادیوم های فوتبال پرداخت و گفت: امیدوار است این شرایط با وعده مسئولان فوتبال در ایران به زودی و از نخستین بازی خانگی تیم ملی ایران در ماه اکتبر تغییر کند.

فیلم زیر: نام و یاد سحرخدایاری (دختر آبی) چند ساعت پیش ‌از آغاز دربی امروز تهران در ورزشگاه آزادی طنین‌انداز شد.

وزارت‌ خارجه آمریکا با انتشار پیامی درباره جان باختن دلخراش این دختر جوان ایرانی که در اعتراض به سرکوب و تبعیض علیه زنان در جمهوری اسلامی خود را به آتش کشید، نوشت: درگذشت غم‌انگیز سحر خدایاری، دختر آبی، شاهد دیگری بر این حقیقت است که بزرگترین قربانیان رژیم حاکم خود مردم ایران هستند.


امام حسین: دختر آبی کیه؟ پاسخ بازیگر ایرانی

یک بازیگر زن سینما در ایران در همدردی با دختر آبی پستی را منتشر کرده که به گفته دبیر ستاد احیای امر به معروف، توهین به ساحت امام حسین است. به همین دلیل این مقام حکومتی بحث "سب النبی" را پیش کشیده و می‌گوید مرور پست‌های قبلی این بازیگر نشان می‌دهد که مسئله از روی غفلت نبوده است.

سب‌النبی به معنی توهین و اهانت به مقدسات اسلام است. ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی می‌گوید: «هر کس به مقدسات اسلام یا هر یک از انبیا یا ائمه طاهرین یا حضرت صدیقه طاهره اهانت نماید، اگر مشمول حکم ساب النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.»

این بازیگر (صبا کمالی) نوشته بود: «غذا نذری گرفتم؟ آرزو کنم برآورده کنی؟ شوخی می‌کنی...
ببین امام حسین من مثل سابق دیگه حوصله این پارتی‌های شبانه رو ندارم
خیلی وقته مشکلات بزرگتر از مراسم تو، توی مغزمه...
فکر می‌کنی خودت و یارانت شهید شدین، ما فوری آزاده شدیم؟... عدالت و خداپرستی و انسانیت بر جهان حاکم شد؟!.... تازه کلی جوونای از تو و یارانت جوونتر و زیباتر و رشیدتر هم دادیم رفت، بازم جهان آباد نشد.
الانم فرصت ندارم بیشتر از این باهات مکالمه کنم.... باید برم برای مراسم دختر آبی
دختر آبی کیه؟ آه .... بماند.... فقط بدون از تو مظلومتره....
امام حسین فعلا خداحافظ..... بعدا بهت میگم این روزها چه خبره»




www.youtube.com/watch?v=UtEel8ty7Dk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



خسرو September 12, 2019 02:53 AM

اگر من در ایران قدرت داشتم دستور میدادم این رئیس خبر گزاری را به گاری ببندند و خر را با احترام عمامه ای روی سرش بگذارند و سوار گاری کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فرمان September 12, 2019 10:17 PM

امام حسین اجنبی دیگه کیه که آنان اینقدر گنده اش کردند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش September 12, 2019 10:40 PM

صبا خانم شرفت را شکر، ای بانوی پارسی، لطفا زودتر از آن جهنم بیرون بیا ما خدمت این بیناموس های ضد بشر خواهیم رسید، آی بیناموس های شیطان پرست مجازات خواهید شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali September 12, 2019 11:15 PM

اگر اینها رهرو حسن هستند پس قطعا حق با یزید بوده مشتی دزد و اختلاسگر ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور September 13, 2019 08:55 AM

(طلوع)/در سرزمین شجاعان/کسی از مرگ/نمی ترسد /در سرزمین شجاعان/چیزی که ترس دارد/نکبت هست /ای دختر آتش/سحر با تو آغاز شد/خدا یارت باد/خدایار!(کامران فرزان)

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa September 22, 2019 01:11 PM

درود برشرفتان - سر تعظیم در مقابل تک تک شما عزیزان هواداران فوتبال استقلال فرود میاورم
همیشه یادتیم - روحت جاویدان

گزارش یا اعتراض به این نظر


رویا September 22, 2019 04:06 PM

سپاس و درود بر مردانی که در غیاب بانوان ایرانی به استادیوم نمیروند و همچنین درود بر کسانی که میروند و به ممنوعیت ورود زنان اعتراض می کنند بچه ها متشکریم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 22, 2019 07:08 PM

در این ویدیو می بینیم که آمارِ تماشاگران بسیار کم است و بسیاری از جایگاه ها هم تهی هستند باید در اینجا از مردانِ با غیرتی که تماشایِ فوتبال را تحریم کرده اند سپاسگذار بود آنهاییکه به تماشایِ هر بازی می روند٬ آگاه نیستند که دلبستگیِ بیمارگونه ای به فوتبال دارند و اگر آنها را به تماشایِ بازی راه ندهند٬ بیمار می شوند این را از رویِ تجربه نوشتم
پروانهٔ تماشایِ فوتبال را به بانوان بدهند٬ همهٔ جایگاه ها پُر خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mina minavand September 24, 2019 12:02 PM

دختر ایران سحر روحت شاد که حتی با رفتنت این رژیم رو از ترس سرنگون شدن به وحشت انداختی روحت شاد که در تاریخ ایران همیشه زنده خواهی بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


seek September 24, 2019 03:54 PM

چرا خود ایرانیها ار رفتن به ورزشگاه ها خوداری نمیکنند و بدین طریق بازیها را تحریم نمیکنند تا رژیم اسلامی مجبور به عقب نشینی بشه؟ بقول شاعر:

گویند که شب آبستن غیب است عجب
پس مرد که ندید از که آبستن شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: