آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 خرداد ماه 1398 = 10-06 2019

تهران؛ بازداشت تعدادی از دیپلماتهای انگلیسی

به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی، عضو مجلس شورای اسلامی امروز در واکنش با برگزاری مهمانی های مختلط شبانه در تهران و دستگیری چندین دیپلمات انگلیسی در این مهمانی ها، گفت: متاسفانه در کشور ما برخی سفارتخانه های خارجی مهمانی های مختلط برگزار کرده و در ماه مبارک رمضان مشروب سرو کردند و در این میان هنرمندنماها نیز در این مراسم ها شرکت می کنند که این مسئله جای تعجب دارد.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انگلیسی ها در شرایط کنونی از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند از این رو یک روز مراسم افطاری برگزار کرده و یک روز مهمانی های مختلط می گیرند.


انگلیس موضع خود را مشخص کرد

درصورت بحرانی شدن اوضاع، انگلیس به آمریکا کمک می‌کند

وزیر دفاع انگلیس پیش تر گفته بود: نیروهای مسلح این کشور در خلیج فارس مستقر و برای هر گونه تحولی در این منطقه آماده هستند.

این مقام انگلیسی که درجلسه مجلس عوام صحبت می‌کرد، گفت: دراین منطقه ما منافع عمده ای داریم و سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز انجام داده‌ایم. انگلیس در نگرانی‌های ایالات متحده و شرکایش در خلیج فارس درمورد اقدامات بی ثبات‌کننده رژیم ایران، سهیم است.

وزیر دفاع انگلیس درادامه افزود: در صورت شدت گرفتن تنش‌ها در این شاهراه مهم، لندن آماده است به متحدانش از جمله واشنگتن، در برابر رژیم ایران کمک کند.


هشدار انگلیس به رژیم ملاها در باره عزم آمریکا

وزیر امور خارجۀ انگلیس به جمهوری اسلامی هشدار داد: عزم آمریکا را دست کم نگیرید

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر امور خارجۀ انگلیس امروز به مقامات رژیم ایران بروشنی هشدار داد که پیام آمریکا را بدرستی دریابند. او با اشاره به گفتگو با همتای آمریکائی خود تاکید کرد که واشنگتن در جستجوی درگیری نیست، اما اگر خطائی صورت گیرد، آنها به تندی پاسخ خواهند داد.

وی تاکید کرد که رژیم ایران باید از فعالیت‌ها و اقدامات بی ثبات کنندۀ خود در منطقه که بسیار نگران کننده است، دست بردارد.

وزیر خارجه انگلیس پیش تر گفته بود که کشورش درباره این موضوع که رژیم ایران به تهدیدی فزاینده بدل شده، با آمریکا هم‌نظر است و با این متحد نزدیک خود در این زمینه همکاری خواهد کرد.

هانت در توییتر خود نوشت: ما ارزیابی مشترکی از تهدید فزاینده رژیم ایران داریم. ما همیشه همکاری تنگاتنگ داشته‌ایم.

این در حالیست که پیش تر وزارت دفاع انگلیس از اظهارات یک ژنرال انگلیسی که ادعای دولت آمریکا در مورد خطر تهدیدکننده رژیم ایران را زیر سئوال برده بود، حمایت کرد.

انگلیس به نیروهایش در خاورمیانه هشدار داد

اسکای نیوز پنجشنبه گذشته گزارش داد: انگلیس سطح هشدار برای دیپلمات ها و نیروهای نظامی اش در چهار کشور عراق، عربستان، کویت و قطر را به دلیل افزایش تنش ها در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس ارتقا داده است.

به گزارش ایرنا، یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس به اسکای نیوز گفته، این کشور معتقد است که به احتمال زیاد رژیم ایران و هم پیمانانش علیه انگلیس، آمریکا و سایر متحدانی که در منطقه منافعی دارند، اقدام کند.

او مدعی شد که اهداف مورد حمله، از نگاه دولت انگلیس غیر نظامی خواهد بود.

وی در ادامه تحلیل ادعایی خود عنوان کرد که هدف رژیم ایران، رساندن این پیام است که از تحریم‌های آمریکا خرسند نیست.

اسکای نیوز به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که این هشدار در مرحله مقدماتی است تا اگر تنش‌ها به بحران کشیده شود، کارکنان انگلیس از چهار کشور یاد شده خارج شوند.

این شبکه خبری همچنین مدعی شد که سطح هشدار برای کارکنان انگلیس پیش از سه‌شنبه ارتقاءیافته که یک ژنرال انگلیسی، ادعای آمریکا درباره تهدیدهای رژیم ایران در منطقه را تکذیب کرده بود.

ژنرال کریس گیکا افسر بلندپایه ارتش انگلیس که معاونت فرمانده ائتلاف بین المللی علیه داعش را بر عهده دارد برخلاف ادعای آمریکا اعلام کرده است، تهدید نیروهای هم‌پیمان رژیم ایران در عراق نیافته است.

بااین‌حال گزارش‌ها حاکی است که وزارت امور خارجه انگلیس از نحوه مدیریت اوضاع توسط وزارت دفاع این کشور خرسند نیست.



حقیقتگو June 10, 2019 08:05 PM

انگیس وفرانسه که پاذل های خمینی و خامنه ای و حکومت خمینی را درایران بهم چسباندن وجان به آن ها دادند که با ظهورآنها موجودیت مردم ایران منقرض کند و منابع ایران را جهت اروپائی ها و اقتصاد وپیشرفت شان تقدیم شان کند وآنها را ازهرگونه گزند رزگارمحفوظ بدارد زیراکه بعنوان اربابان محسوب میشوند حالا متوجه میشوند که هیولای خامنه ای دچارکمبودارزشده است و به درون سفارت خانه هایشان رخنه کرده است و جمعی را گروگان گرفته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی June 10, 2019 10:45 PM

دیپلماتهای انگلیسی که مشکلی ندارند چون مصونیت سیاسی دارند و پس از بازداشت آزاد میشوند ولی همین که در یک میهمانی دستگیر میشوند تازه می فهمند که مردم ایران از دست آخوندها چه میکشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: