- ایران؛ منابع اسرائیلی: انتخابات نوامبر میتواند نقطه آغاز مرحلهای تازه باشد
- کارشناس داخلی: اتم بهانه است، آمریکا موجودیت نظام را هدف گرفته است - تحلیلگر بیبیسی: همین فاصله زمانی میتواند به فروپاشی توافق نیز بینجامد - آیا تریتا پارسی به خانواده حاج قاسم و مری جیغکش در زندان تگزاس میپیوندد؟ - حیوان وحشی زخمی در جنگل خطرناک ترین موجود است؛ کارش را یکسره کنیم - سپاه پاسداران: این آتشبس برای مذاکره نیست؛ آتشبسی برای سقوط ما است - کارشناس داخلی هشدار میدهد جنگی که به اهداف خود نرسد، تکرار میشود - ترامپ چه تصمیمی خواهد گرفت؟ سه سناریوی محتمل در شرایط کنونی چیست؟ - تحلیلگر عرب: آمریکا و جمهوری اسلامی؛ توافقی نزدیکتر به انفجار، نه پایان جنگ - استعفای گابارد؛ آیا نفوذ جنبش ضد جنگ در دولت ترامپ به پایان رسیده است؟
- سخنان ونس که پیش از ترک سوئیس بیان کرد با گفتههای عراقچی همخوانی ندارد
- در صورت شکست توافق، ترامپ با زور کنترل تنگه هرمز را بدست خواهد گرفت - نتانیاهو: اسرائیل شرایط سقوط رژیم ایران را فراهم کرده است+فیلم: تحلیل - همکاری با آژانس اتمی؛ هنوز هیچی نشده دبه درآوردند! هشدار یک کارشناس داخلی - ترامپ: پولی که آزاد خواهد شد برای خرید محصولات غذایی آمریکایی است
- ماشین کشتار جمهوری اسلامی دوباره قربانی گرفت؛ اعدام دو تن از معترضان
- اعدام دو تن دیگر از بازداشتشدگان اعتراضات دیماه مخفیانه اجرا شد - رئیسجمهوری آمریکا از تجاوز به زندانیان زن به دستور مجتبی خامنهای خبر داد - جامعۀ جهانی بهائی: محبوس کردن یک زن بیگناه باردار نهایت بیرحمی است - نامه افشاگرانه: چگونه برخی وکلا مسیر اعدام معترضان را هموار میکنند؟
- همکاری با آژانس اتمی؛ هنوز هیچی نشده دبه درآوردند! هشدار یک کارشناس داخلی
- سخنان ونس که پیش از ترک سوئیس بیان کرد با گفتههای عراقچی همخوانی ندارد - در صورت شکست توافق، ترامپ با زور کنترل تنگه هرمز را بدست خواهد گرفت - مذاکرات ونس و قالیباف؛ ترکیه: اسرائیل در فکر توطئه است/نتانیاهو تائید کرد - مانورهای نظامی اسرائیل همزمان با مذاکرات سوئیس؛ ناپختگی آقای ونس
- پرستو احمدی، خواننده کنسرت کاروانسرا به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد
- فیلم؛ جام جهانی: تماشاگران ایرانی سرود جمهوری اسلامی را هو کردند - جام جهانی؛ رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی بازهم ویزا نگرفت! - جام جهانی؛ رفتار آمریکا با تیم جمهوری اسلامی حتی از زندانیها هم بدتر است - منبع حکومتی: آمریکا چه خوابی برای تیم ایران دیده است؟ ویزای ساعتی دادند!
- اینهم شب یلدای قسطی در حاکمیت سیاه ملایان؛ پایان شب سیه سیپد است
- فیلم؛ خواننده اپرا که مجذوب موسیقی محلی ایران بود: ویدئو را ببینید - نسخه بدون سانسور فیلمی که کارگردانان آن به اشاعه فساد متهم شدند - سرود "ای ایران ای مرز پر گهر" ۸۰ ساله شد؛ ویدئو با صدای بنان - نوبل ادبیات؛ نثر شاعرانهاش که شکنندگی زندگی انسان را آشکار میکند
- مجتبی خامنهای جانباز جنگ است! واکنش نتانیاهو با کاریکاتور دیدنی
- کاریکاتوری که خامنهای به توییت خود در مورد ترامپ در ایکس پیوست کرد - برادر بانوی ورزشکاری که حجاب را برداشت: بالهای خواهرم را چیدند! - کاریکاتور اسرائیلی؛ حزبالله در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده است - کاریکاتور؛ هر موقع این عصا را دست آقا دیدید یعنی بدجوری ترسیده ایرانپرسنیوز به هیچ گروه سیاسی وابسته نیست و از هیچ کجا حمایت مالی دریافت نمیکند.
یکشنبه، 2 آذر ماه 1393 = 23-11 2014تعطیلی بزرگترین کارخانه قند خراسان جنوبیکارخانه قند قهستان واقع در استان خراسان جنوبی به دلیل خشکسالیهای متوالی و تامین نشدن نقدینگی تعطیل شد و ۲۸۰ کارگری که به صورت مستقیم با این کارخانه قرارداد کار داشتند بدون دریافت حقوق ۸ ماه اخیر بیکار شدند. کارگران این کارخانه به ایلنا گفتهاند مشکلات قند قهستان تقریبا از ده سال قبل شروع شده است. آنان خشکسالیهای متوالی و عدم تامین نقدینگی را دلیل اصلی توقف فعالیت این واحد تولیدی که تنها کارخانه تولید قند خراسان جنوبی و اولین کارخانهٔ قند منطقهٔ خراسان است میدانند. «مصطفی یکه خانی» رئیس شورای کارگری این کارخانه با اعلام معرفی تمامی کارگران قند قهستان به بیمه بیکاری، درباره معوقات حقوقی کارگران بیکار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، کارگران کارخانه قند قهستان حقوق دریافت نکردهاند. کارگران فصلی هم که از سال گذشته در کارخانه کار میکردند هنوز حقوق نگرفتهاند. نماینده کارگران قند قهستان یکی از دلایل تعطیلی این کارخانه را واردات بیرویهٔ شکر طی ۸ سال گذشته دانست و درباره تنوع قراردادهای کاری کارگران این واحد تولیدی گفت: در کارخانهٔ قند قهستان به صورت مستقیم ۲۸۰ نفر کارگر کار میکنند که از این میان ۱۱۰ کارگر بصورت دائمی و مابقی کارگران فصلی هستند که از سال گذشته تا زمان تعطیلی مشغول به کار بودند. علاوه بر کارگران مستقیم، این کارخانه به صورت غیر مستقیم برای نزدیک به ۴ هزار نفر ایجاد شغل میکرد. نماینده کارگران در خصوص آخرین وضعیت کارخانهٔ قند قهستان گفت: مسولین شرکت گفتهاند در صورتی که نتوانند با تامین نقدینگی کارخانه را احیا کنند، انحلال کارخانه را رسما اعلام میکنند. یکه خانی در تشریح وضعیت امروز کارگران اخراجی، به وجود بحران بیکاری در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: با این وضعیت تا وقتی که تحت پوشش بیمهٔ بیکاری باشند حقوق مختصری دریافت میکنند، پس از آن هم یا جذب مشاغل کاذب میشوند (چون در اینجا صنایع کمتر فعالاند) و یا اینکه به کارهای فصلی روی میآورند. نگرانی اصلی این است که به خاط وضعیت بد بیکاری ممکن است عدهای برای تامین مخارج زندگی به کارهای خلاف روی بیاورند. رییس شورای کارگری کارخانه قند قهستان در خصوص پیگیریهای حقوقی کارگران برای دریافت معوقات هم گفت: از هفتهٔ گذشته برخی از کارگران برای پیگیری معوقاتشان به اداره کار شکایت کردهاند و از طریق قانونی پیگیر دریافت مطالباتشان شدهاند که یا از طریق فروش اموال و اثاثیه کارخانه معوقات پرداخت شود و یا به هر شکلی که میتوانند با فروش سهام کارخانه حقوق و مزایای کارگران را بپردازند. این فعال کارگری دربارهٔ وضعیت کارخانهها و صنایع فعال در خراسان جنوبی گفت: بحران خشکسالی و موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه باعث شده میل به سرمایه گذاری کمتر باشد به همین جهت اگر دولت به کمک کارخانه بیاید و با تزریق نیشکر برای تولیدات ما، مانع از فروش سهام آن شود شاید بتوان به فعالیت دوبارهٔ کارخانه امیدوار بود. گفتنی است، کارخانه قند قهستان تنها کارخانه قند منطقهٔ خراسان است که نزدیک ۵۳ سال از عمر آن میگذرد اما شاید در ده سالهٔ اخیر بدترین سالهای فعالیت خود را سپری کرده باشد. گفته میشود برخی معضلات از جمله سوء مدیریت، فرسوده بودن تجهیزات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به چغندرکاران ودر نتیجه عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگرن، از جملهٔ مشکلات این مجموعه است. حداقل در سه سالهٔ گذشته به دلیل مشکلات گوناگونی که این کارخانه با آن دست پنجه نرم میکرده در چندین نوبت ۶ و ۷ ماهه مطالبات حقوقی کارگران را به تعویق انداخته است. در طول این مدت بارها فعالین کارگری استان از مسولین خواستهاند با تامین چغندر موردنیاز کارخانه از تعطیلی و تزریق سرمایه به آن از توقف فعالیت آن جلوگیری کنند، خواستهای که هنوز به نتیجه نرسیده است. |