آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 فروردین ماه 1402 = 25-03 2023

اعتراضات فرانسه؛ دریدگی و وقاحت ​غیر قابل تصور رژیم خامنه‌ ای

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اعتراضات فرانسه گفته: وزرای زن و فمینیست اروپا، کانادا و استرالیا کجا هستند؟ چرا از کنسرت دسته جمعی آنها در حمایت از حقوق زنان معترض فرانسوی خبری نیست!؟

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در توییتی نوشت: با دیدن صحنه‌های سرکوب خشونت‌آمیز معترضان به ویژه زنان در فرانسه توسط پلیس این کشور، این سؤال همچنان نزد افکار عمومی جهان و زنان فرانسه مطرح است که پس وزرای زن و فمینیست اروپا، کانادا و استرالیا کجا هستند و چرا از کنسرت دسته جمعی آنها در حمایت از حقوق زنان معترض فرانسوی خبری نیست!؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی هم خطاب به دولت فرانسه در توییتر نوشته: سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را قویا محکوم می‌کنیم. دولت فرانسه را به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور علیه مردم کشورش که بصورت مسالمت آمیز مطالبات خود را پیگیری می‌کنند فرا می خوانیم!

این اظهارنظرها البته با واکنش‌های جدی و طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است از جمله علیرضا مستوفی، روزنامه‌نگار با مقایسه برخورد حکومت‌ها در اعتراضات ایران و فرانسه نوشت: «از اولين روزهاى اعتراضات فرانسه دنبال خبرهايی بودم که خودم را قانع كنم حكومت‌ها براى بقا هر جنايتی را انجام می‌دهند. مثلا دنبال خبر کشته شده ها و خانواده های داغدار فرانسوی گشتم، دنبال تعداد چشم هاى كور شده با تفنگ ساچمه اى بودم، دنبال حکم های اعدامی که به دلیل آتش زدن سطل…

او در ادامه توییت خود تصریح کرد: «چیزی پیدا نکردم و در آخر لعنت به دولت فرانسه فرستادم که کاری نکرد تا مرحم دردهای بی‌درمانم شود.»

کاربر دیگری نوشت: دولت فرانسه میخواست سن بازنشستگی رو تغییر بده که سندیکاها و تشکل های کارگری دست به اعتصاب و اعتراض زدن، ازشون هم استقبال شد. با توجه به سابقه و قدرت سازماندهی که دارن کار به اعتراضات سراسری کشید. فرقش با ایران چیه ولی؟ پلیس به رگبار نمیبنده با کلاشینکف!





kiani March 25, 2023 01:17 PM

وزیر خارجۀ حکومت ننگین، همین فردا پس فردا ممکنه از معترضین و تظاهر کنندگان علیه دولت نتانیاهو هم حمایت کنه بله بعیده ولی در هر اعتراض و تظاهرات در اسرائیل، قند در دل حکومت تبهکار آب میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: