آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 آذر ماه 1401 = 24-11 2022

رای موافق به تحقیق درباره حکومتی که ایدئولوژی قاتلانه دارد

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز در نشست اضطراری خود به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مورد موارد نقض حقوق بشر در سرکوب اعتراضات جاری ایران رای آورد. پس از اعلام نتیجه رای‌گیری شماری از هیات‌های نمایندگی حاضر در جلسه خوشحالی خود را با دست زدن نشان دادند.

نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا حمایت خود را از قطعنامه پیشنهادی آلمان و ایسلند اعلام کردند و ضمن ستایش شجاعت معترضان، به خصوص زنان در ایران، خواهان همکاری حکومت ایران با نهادهای حقوق بشری شدند و از جمهوری اسلامی خواستند توسل به زور علیه معترضان را خاتمه دهد.

نماینده آمریکا گفت حکومت ایران نشان داده که تعهدی به شفافیت و پیگیری جنایات ماموران حکومتی ندارد و بنابراین تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مستقل ضروری است.

نماینده آلمان به نمایندگی از آلمان و ایسلند قطعنامه این دو کشور درباره وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران را در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرد.

آلمان به کشته شدن صدها نفر و بازداشت هزاران نفر و همچنین فقدان پاسخگویی از طرف حکومت اعتراض کرد و گفت شورای حقوق بشر نمی‌تواند در این خصوص ساکت بماند.

پس از آن نماینده ایسلند هم با اشاره به خشونت علیه زنان در ایران گفت کمیته حقیقت یاب پیشنهادی آلمان و ایسلند بر نقض حقوق زنان و کودکان تمرکز خواهند کرد. امروز موقع نمایش همبستگی با مردم ایران است.

نماینده اسرائیل در شروع جلسه در این باره گفته بود: زنان و معترضان در ایران برخلاف گفته‌های رهبران جمهوری اسلامی برای قدرت‌های خارجی مبارزه نمی‌کنند، بلکه برای آزادی و آینده بهتر می‌جنگند.

اسرائیل حکومت ایران را متهم کرد که یک «ایدئولوژی قاتلانه» دارد و خواهان اقدام فوری در قبال آن شد.

نماینده جامعه بهایی هم گفت: بهاییان خواهان توجه جامعه جهانی به نقض حقوق بشر در ایران و پاسخگو کردن حکومت تهران نسبت به اعمالش هستند.




مرگ بر روسیه November 25, 2022 12:36 AM

دقت کنید چه کسانی رای منفی دادند
و کدام رسانه فارسی اسم انها را اورد
همین جا بفهمید که چه کسانی ملاهای روسی را حمایت میکنند
و دشمن دموکراسی وا زادی و زن و زندگی هستند و حقوق بشر :
کوبا، چین، پاکستان، ونزوئلا ،ارمنستان ، اریتره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: