آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 مهر ماه 1400 = 22-10 2021

واکسن‌های معتبر آمریکايی ویروس کرونا را شکست دادند

دوز تقویت کننده واکسن کرونا که توسط شرکت فایزر و نیز مدرنا ساخته شده است، اثربخشی و ایمنی را به 95.6 در برابر ویروس کرونا از جمله سویه های جدید مانند دلتا ، رسانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این آمار امروز و پس از ارزیابی های فراوان منتشر شد.این شرکت ها در بیانیه خود اعلام کردند در این آزمایش، 10 هزار شرکت کننده 16 ساله و بزرگتر را مورد آزمایش قرار داد و دریافتند که دوز تقویت کننده فایزر دارای ایمنی مطلوبی است.

نتایج آزمایش یک روز پس از آن صورت گرفت که سازمان غذا و داروی ایالات متحده دوزهای تقویت کننده واکسن های COVID-19 را از جمله مدرنا و جانسون اند جانسون مجاز اعلام کرد و گفت: آمریکایی ها می توانند از نوع متفاوت واکسن برای دوز سوم استفاده کنند.

این آژانس قبلاً فقط به دوز تقویتی فایزر اجازه می داد که حداقل شش ماه پس از دریافت اولین دوز واکسن، برای افزایش محافظت از افراد 65 ساله و بالاتر ، افرادی که در معرض بیماری شدید هستند و نیز پزشکان و پرستاران که مداوم در معرض ویروس قرار می گیرند ، تزریق کند

دکتر ولید گلاد ، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ ، گفت که به نظر می رسد دریافت دوز سوم در موج دلتا برای علامت دار کووید -19 مفید است.

فایزر گفته بود که اثر دو دوز دریافت واکسن با گذشت زمان کاهش می یابد ، با استناد به مطالعه ای که نشان داد 84 درصد اثربخشی را از حداکثر 96 درصد چهار ماه پس از دوز دوم نشان می دهد. برخی از کشورها در پی این نتیجه تصمیم بر تجویز دوزهای تقویتی در پیش گرفتند.

این شرکتها گفتند که نتایج دقیق آزمایش را برای انتشار با داوری همسان به FDA ایالات متحده ، آژانس داروهای اروپایی و سایر آژانسهای نظارتی در اسرع وقت ارسال خواهند کرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: