آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 مرداد ماه 1400 = 25-07 2021

ترس حکومت از گسترش تظاهرات در مناطق آذری‌نشین

شماری از شهروندان ساکن تبریز روز شنبه ۲ مردادماه، در حمایت از اعتراضات خوزستان، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. تجمع شهروندان تبریزی با حضور گسترده نیروهای امنیتی همراه بوده و در جریان آن دستکم ۳ شهروند بازداشت شدند.

بنا به گزارشها، ماموران سرکوبگر سوار بر موتور با باتوم و سپر به تجمع‌کنندگان در تبریز حمله کردند (فیلم زیر). بعضی از معترضان در هجوم ماموران زخمی شدند. زنان حضور قابل توجهی در تظاهرات تبریز داشتند. تصاویر منتشر شده حاکی از جو سنگین امنیتی در تبریز است.

بر اساس ویدیوهای دریافتی؛ نیروهای امنیتی در میدان شریعتی اردبیل و خیابان های منتهی به این میدان به صورت گستره ای حضور داشتند و جو امنیتی در این شهر حاکم بود. این اقدامات به دنبال انتشار فراخوانی در شبکه های اجتماعی مبنی بر حضور شهروندان در تجمع اعتراضی در این محل صورت گرفته است.

در این خصوص یک شهروند ساکن اردبیل به گزارشگر هرانا گفت: تا ساعتی قبل حتی اجازه ورود خودرو به سمت این میدان نیز توسط نیروهای نظامی داده نمی شد.

همچنین بر اساسی گزارشاتی که هرانا از شهروندان دریافت کرده، اینترنت در برخی مناطق شهرهای ارومیه، تبریز و اردبیل قطع و در مناطق دیگر این شهرها با کاهش شدید سرعت مواجه شده است.

رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی با عنوان ترس حکومت از گسترش تظاهرات در مناطق آذری‌نشین، گفت: اعتراضات ایران علیه بحران بی‌آبی و ناکارآمدی حکومت که از خوزستان آغاز شد، شامگاه شنبه برای دهمین شب پیاپی در این استان و چند استان دیگر از جمله آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان شمالی ادامه یافت.

در یکی از ویدیو های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، یک زن تبریزی که نسبت به گرانی و بیکاری معترض است به مامور انتظامی که قصد متفرق کردن آنها را دارد می گوید: «مغازه‌ام را بستند، من با دو تا بچه سرگردانم.»

همچنین شامگاه شنبه، در شهر سقز در استان کردستان نیز گروهی از مردم این شهر در حمایت از مردم خوزستان تجمع کردند و در پی آن، نیروهای امنیتی و نیروهای یگان ویژه در نقاط مختلف شهر مستقر شدند.

در بجنورد در استان خراسان شمالی نیز وضعیت مشابه بود. همچنین در خود استان خوزستان اعتراضات ادامه داشت.




www.youtube.com/watch?v=Ob0Pg9pYdfQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان July 25, 2021 04:34 PM

بی شک با تداوم تجمعات اعتراضی مردمی در سراسر کشور سبب پیوستن مردم به یکدیگر را فراهم خواهد ساخت!
تجمعات باید بگونه ای گیج کننده از سوی مردم
باشد و غیر قابل پیش بینی !
نکته اساسی آنست که رژیم تنها از پیوستن اقوام پایه ای به یکدیگر وحشت دارد زیرا آنها میدانند که چنانچه این امر صورت گیرد دیگر امکان سرکوب مردم از سوی نیروهای مزدور رژیم وجود نخواهد داشت! !
درود بر تمامی اقوام ایرانزمین آذربایجان غیرتمند تا اهوازیهای مبارز لرهای دلاور عربهای شجاع ایرانی بخیاریهای سلحشور فارس های خیرخواه ارامنه شرافتمند کلیمیان صبور بلوچهای مقاوم قشقایهای دوستداشتنی کیلکیهای با تدبیر  هراتیهای هشیار و تاجیکهای آگاه!
پیش بسوی پیروزی و آزادی راستین!
پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: