آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 اسفند ماه 1399 = 08-03 2021

رهبر شیعیان جهان کیست؟؛ خامنه‌ای از قافله عقب است

پرسش طعنه‌آمیز کاربران: رهبر شیعیان جهان کیست؟ دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی بازتابی جهانی یافت (فیلم زیر). این دیدار در ایران نیز بحث‌های متنوعی برانگیخته است. اما سخنان شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی متوجه رهبر جمهوری اسلامی است که به اعتقاد آن‌ها "از قافله عقب است."

به گزارش دویچه وله آلمان، دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان و مرجع عالی شیعیان در نجف، پشت درهای بسته و بدون تشریفات روز شنبه ۶ مارس (۱۶ اسفند) توجه بسیاری از رسانه‌ها و مردم جهان را به خود جلب کرد. بسیاری این دیدار را "تاریخی" خواندند. در عراق به مناسبت دیدار پاپ فرانسیس و آیت‌الله علی سیستانی ششم مارس را "روز ملی تسامح و همزیستی" اعلام کردند.

این در حالی است که در ایران از "بایکوت" خبر این دیدار از سوی صدا و سیما انتقاد شده است:

تنها رسانه ای که می‌توانست یک دیدار تاریخی و پر اهمیت جهانی را در اندازه ی یک خط خبر بخواند قطعا #صداوسيما ی میلی بود و بس!

اما این دیدار در جهان ایرانیان مقیم شبکه‌های اجتماعی چه بازتابی داشت؟ با دنبال کردن هشتگ‌های پاپ فرانسیس و آیت الله سیستانی در شبکه‌ها خصوصا در توییتر، محورهای اصلی بحث‌های کاربران مشخص می‌شود. اگرچه شمار زیادی از کاربران مشغول شوخی با دیدار دیروز هستند و وارد بحث‌های جدی به وجود آمده نمی‌شوند یا هستند کاربرانی که اعتقاد دارند "در کل، آخوند یعنی ویرانی"، اما بحث‌های قابل توجهی نیز در جریان است.

در حالی که دیدار بین پاپ و آیت‌الله سیستانی اتفاق افتاده است، در میان ایرانیان اما نام علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی زیاد شنیده می‌شود. یکی از کاربران نوشت که پیام این دیدار آن است که "آن‌هایی که در سال ۵۷ به دنبال رهبری جهان اسلام بودند خراب کردند." و دیگری نوشت: «خیلی زور دارد این‌ همه خرج کنی‌ و زور بزنی قطب شیعه و اسلام باشی دست آخر هم پاپ با سیستانی دیدار کند.»

یکی از کاربران نیز یادآوری کرد که پاپ در حالی با سیستانی دیدار کرده است که "آيت الله سيستانى نه بودجه چندهزار ميلياردى حكومتى مى‌گيرد، نه راديو تلويزيون در اختیارش است و نه اختيار عزل و نصب مقامات عالى را دارد. نامش هم در قانون اساسی عراق نيست."

برخی نیز انتقادات را به رویکرد بسته جمهوری اسلامی با حوزوی‌های ایران کشاندند: «اون وقتی که آقایان هرکس رو که عشق‌شان می‌کشید از مراجع جایزالتقلید اعلام می‌کردند، هرکس را هم عشق‌شان می‌کشید از مرجعیت ساقط، باید فکر امروز را می‌کردند! امروزی که نظرشان برای دنیا که هیچ، حتی برای متشرعین داخل هم چندان ارزشی ندارد.»

بخشی از کاربران که دغدغه دینی مذهبی دارند این دیدار را به فرصتی برای صحبت کردن از "فرصت‌سوزی‌ها" بدل کردند. یکی از کاربران نوشت: «به تجربه ثابت شده که استاد از دست دادن فرصت‌ها هستیم. دیدار پاپ فرانسیس و آیت‌الله سیستانی که می‌توانست یک فرصت و بازنگری در برخی نگاه‌ها و حتی اندیشه‌ها باشد، متأسفانه تبدیل به صحنه اختلاف و درگیری سیاسی و تقابل حوزه قم و حوزه نجف و... شده است.»




www.youtube.com/watch?v=JyegAad9QBU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش - صبحی March 5, 2021 06:18 PM

سفرتاریخی پاپ فرانسیس به عراق ودیدارایشان باعلی سیستانی دقیقا"میخی است که این دیدارتاریخی برتابوت جمهوری اسلامی خواهدکوبید نتایج این سفربایدپس ازدیداروصدوربیانیه مشترک بین سیستانی وپاپ فرانسیس مورد بررسی ومداقه قراربگیرد آنچه دراین سفرخیلی سریع وبدون پرده پوشی صورت گرفت واکشهای هیستریک و هیجان زده وخشمگنانه ای بود که اززمان اعلام این سفر وچند ساعت پس از ورود پاپ بعراق ازسوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی ورسانه های نزدیک به علی خامنه ای ووابسته به سپاه پاسدار ازخود بروز دادند که حکایت ازیک وحشت تلخ و بزرگ برای کلیت نظام ضد ایرانی وضد بشری خامنه ای میتواند داشته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام March 6, 2021 09:07 AM

مگر خرد به فریاد ما انسانها برسد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


شاهرخ March 6, 2021 12:26 PM

با عرض سلام و دورود و خسته نباشید خدمت شما زمانی که خمینی ملعون مرد بزرگترین اشتباه زندگی خود را کرد و در یک وصیتنامه تقلبی خامنه ای لعنتی و عقده ای را به جانشینی خود منصوب کرد ارتش اسرائیل باید با حمله نظامی به تاسیسات و نیروگاه های اتمی ایران انها را به طور کامل نابود کند خامنه ای با لجبازی های خودش دوست ندارد برنامه موشکهای بالستیک و اتمی را کنار بگذارد و انها را خط قرمزخود و رژیمش میداند هدف اصلی جمهوری اسلامی اول نابودی اسرائیل و امریکا و در نوبت های بعدی سایر کشورهای اروپایی به دستورعلی خامنه ای جنایتکار است اسرائیل با براندازی و سرنگون کردن رژیم جمهوری اسلامی می تواند دوباره صلح و دوستی و همچنین ارامش و امنیت را به مردم ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اروپا برگرداند و پرچمدار صلح و ازادی در جهان باشد و جهانی عاری از تهدید رژیم جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی و مورد حمایت خودش ایجاد کند اسرائیل نباید دیگر برای نابودی جمهوری اسلامی صبر کند و باید خیلی سریع اقدام کند در تظاهرات هر ساله رژیم علاوه بر شعار مرگ بر امریکا و اسرائیل شعار مرگ بر انگلیس فرانسه و المان را می شنویم اما باز هم این 3 کشور تلاش می کنند تا جمهوری اسلامی بر سر برنامه موشکی وبمب اتمی با امریکا مذاکره کند که البته هیچوقت این اتفاق نمی افتد چون خامنه ای مخالف روابط عادی و حضوری مردم ایران با امریکا و اسرائیل است خامنه ای از وزارت ارتباطات خواسته تا با قطع اینترنت بین المللی اجازه ندهد مردم ایران به اینترنت ازاد و جهانی دسترسی داشته باشند و با سایتهای اینترنتی ضد انقلاب به گفته خودش ارتباط بگیرند انها حتی روی ماهواره های خانگی مردم ایران پارازیت می اندازند انها با این کار می خواهند مردم ایران را مجبور کنند که فقط برنامه ها و سریال های تکراری ملی و بومی و سخنان مزخزف خامنه ای را گوش بدهند اسرائیل باید منبع تغذیه تروریستهای حزب الله لبنان حماس سوریه کتائب حزب الله حوثیهای یمن که همان جمهوری اسلامی است را نابود کند جمهوری اسلامی با ارسال موشک برای حزب الله لبنان وحسن نصرالله دلار اسلحه و موشک می فرستد تا انها موشکها را بر سر مردم بی گناه اسرائیل بیندازند تا حسن نصر الله همانند خامنه ای ارامش داشته باشد پس برای خالی شدن دست تروریستها از موشک و اسلحه باید اسرائیل منبع تغذیه اصلی تروریستها که رژیم ایران است را نابود کند و نگذارد که این رژیم دوام بیشتری داشته باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


سامان March 6, 2021 06:22 PM

واتیکان هم فکر نکنید که آدمهای خوبی هستند چون در آنجا کودکان را سو استفادهای جنسی میکنند این پاپ هم آدم شیادی بیش نیست سیر به پیاز میگه بو میدی

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا March 8, 2021 02:15 PM

البته سید هیتلر رهبر هستنند , ولی رهبر ادم کشان جهان , تخصص ایشان و یارانش , کودک کشی , شکنجه های جور و واجور و سر هموطنان را بی سر صدا زیر آب کردن

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام March 11, 2021 06:33 AM

رهبر شیعیان جهان کسی است که از ترس شیعیان گرسنه در هفت طبقه زیر زمین در یک سوراخ بتونی مخفی نشود و حداقل بتواند آزادانه در کشور خودش بدون اینکه مردم با چنگ و دندان او را بدرند در خیابانها قدم بزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: