آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 مرداد ماه 1398 = 20-08 2019

۱۳ سال حبس برای استاد جانباز دانشگاه مشهد

دادگاه تجدید نظر، حکم ۱۳ سال حبس کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه را تائید کرد

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدید نظر استان خراسان جنوبی، حکم ۱۳ سال حبس تعزیری کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه ساکن مشهد را عینا تائید و روز گذشته به وکیل وی ابلاغ کرد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. آقای جعفری یزدی اواخر فروردین ماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب مشهد به حبس محکوم و جلسه دادگاه تجدید نظر وی که با بازداشت شماری از فعالین مدنی و صنفی نیز همراه بود هفته گذشته برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸، حکم دادگاه تجدید نظر مبنی بر تائید حکم حبس کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه ساکن مشهد به وکیل وی ابلاغ شد.

در دادنامه صادره توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان خراسان جنوبی، حکم ۱۳ سال حبس تعزیری آقای جعفری یزدی عینا تائید و در انتهای این حکم مصاحبات متهم و تجمع دوستان وی در مقابل دادگاه دلیل بر عدم در نظر گرفتن تخفیف در حکم صادره عنوان شده است.
لازم به یادآوری است همزمان با برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی در تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸ و در مقابل محل برگزاری دادگاه، شماری از فعالان مدنی و فعالان صنفی فرهنگیان در حمایت از وی دست به تجمع اعتراضی زده و ۱۵ تن از شرکت کنندگان این تجمع بازداشت شده و تعدادی از این افراد از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زدند.

هویت ۱۱ تن از این شهروندان “جواد لعل محمدی، هاشم خواستار، محمدحسین سپهری، حوریه فرج زاده، محمد نوری زاد، فاطمه سپهری، عبدالرسول مرتضوی، پوران ناظمی، غلامحسین بروجردی، مرتضی قاسمی و هاشم رجایی” پیشتر توسط هرانا احراز شده بود و هویت ۴ بازداشت شده دیگر شامل ۲ زن و ۲ مرد کماکان در حال بررسی است.

کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه ساکن مشهد در اواخر فروردین ماه سال جاری توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب این شهر به ۱۳ سال حبس محکوم شد. بر اساس این حکم آقای جعفری از بابت اتهام “تشکیل دسته و گروه به قصد براندازی نظام” به ۱۰ سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس و در مجموع به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
آقای جعفری یزدی، اوایل مردادماه سال گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد بازداشت شد. وی به مدت ۱۰ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت بازداشت و بازجویی بود و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. بالاخره پس از گذشت بیشتر از ۳ ماه از بازداشت ایشان، با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی بصورت موقت آزاد شد.

این شهروند ساکن مشهد سابقه مشارکت طولانی در جنگ هشت ساله را داشته و جانباز ۳۵ درصد و از اسرای آزاد شده دوران جنگ است.


واکنش معلمان به راهزنی دریايی سپاه

خشم معلمان آگاه در تجمع روز دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸
خطاب به حکومت سرکوبگر و چپاولگر
متاسفانه به معلمان اصفهان اجازه نمیدهند از تجمعشان فیلم بگیرند!
اما این تصویر خود گویای همه چیز است!
جنگ افروزی رها کن!
فکری به حال ما کن!

ایران پرس نیوز




آرش - صبحی August 6, 2019 09:15 AM

کارمندان باشرف وزارات اطلاعات ومدیران شرافتمنداین نهاداطلاعاتی باید متوجه این قضیه باشندکه هیچکدامشان ازکره مریخ نیامده اندوتمام آنهاقابل شناسائی هستندوچه بسا که بسیاری شان شناسائی هم شده اند یادشان باشدکه درمیان میلیونهاایرانی بجان آمده فامیل واقوام شماهستندوهمه زیروبم شمارااطلاع دارند آقای مدیرارشداطلاعاتی آقای کارمند وزارت اطلاعات یادت باشد که درفردای ایران آزاد شده باید پاسخگوی بسیاری ازمسائلی باشی که بطور قطع جرم محسوب میشوند بیادداشته باش که ملایان حاکم دشمن ایران وایرانی هستند یادت باشد که این فرقه پلیدوتبهکارجائی درایران فردانخواهندداشت اما زن و فرزندتوباید درکنارهمین مردم ایران رابسازندودرکنارهم زندگی کنند من این حرف رادرهنگام بازجوئیهای خودم به بازجویم هم گفته بودم بامردم باشید این رژیم در حال فروریزی است وشما میدانید

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو August 20, 2019 07:32 PM

بدون هیچ تعارف و تکلمی باید محترمانه ازجمعیتی بیش از۵۰ میلیون عاقل و بالغ پرسید آنها را چه میشود وتا به چد و تعداد از ایرانی های وطن پرست چه تحصیل کرده کان و چه وکلا و چه استادهای دانشگاه و چه مدافعان حقوق بشرشان و چه حامیان محیط زیست و چه حامی حق وحقوق کارگران دستگیرو زندانی و شکنجه به سالهای سال زندان محکوم وحتی کشته و اعدام شوند که این جماعت چندده میلیونی قطع مطیع گری وفقرپرستی و ناله کردن وتوسری خوردن کند و درجهت بازپس گرفتن کشوراشغالی اش به حرکت درآید؟ باید بدون هیچ تعارف و تکلم دوباره دانست که فاجعه سازی که بعد ازگذشت چهل سال به این مرحله بحرانی رسیده است به دوگروه تعلق دارد یکی آخوندهای تازی تبار و دیگری اکثریت مردمی هستند که تحمل کردن و مطیع بودن وحصربودن را تا مرز معدوم شدن موجودیت فیزیکی وروحی شان و نسلی شان همچنان ادامه میدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: