آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1400 = 17-05 2021

محرومیت از وکالت برای وکیل مدافع کارگران هفت تپه

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، جلسه بازپرسی فرزانه زیلابی، وکیل مدافع پرونده هفت تپه در دادسرای اهواز برگزار شد. ناصر زرافشان، وکیل خانم زیلابی ضمن بیان اینکه موکلم، تاوان دفاع از کارگران هفت‌تپه را می‌پردازد گفت که “بازپرس پرونده علاوه بر صدور قرار کفالت، برای موکلش ۶ ماه منع اشتغال به حرفه وکالت صادر کرده، وقتی گفته می‌شود منع اشتغال به فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی و به استناد آن موکل من را از اشتغال به وکالت منع می‌کنند، به این معناست که وکالت فعالیت‌های جرم‌زاست، وکالت جرم است و از این به بعد هر وکیلی از ترس اینکه مبادا با استناد به یک بند قانون مجازات اسلامی، کار، حرفه، پروانه و ممر معاشش را از دست دهد، اساسا دیگر نمی‌تواند حرف بزند و سانسور می‌شود.”

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه اعتماد، روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، جلسه بازپرسی فرزانه زیلابی، وکیل مدافع پرونده هفت تپه در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای اهواز برگزار شد.

ناصر زرافشان، وکیل فرزانه زیلابی در اینباره گفت: «خیلی صحبت‌ها در پرونده مطرح شده است. کلیشه‌هایی که علیه فعالان سیاسی مطرح می‌شود؛ اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی، نشر اکاذیب و عضویت در گروه‌های معاند. ضابطان، نه دستگاه قضایی، هرچه توانسته‌اند در گزارش‌های‌شان در پرونده آورده‌اند.»

این وکیل دادگستری در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه، دفاع از این کارگران را برعهده داشته است.

جمعی از وکلای دادگستری ضمن حمایت از زیلابی، با صدور بیانیه‌ای نسبت به احضار این وکیل دادگستری اعتراض کرده و خواستار مختومه شدن پرونده وی شده‌اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ضرورت اخلاقی و حرفه‌ای ایجاب می‌کند اینجانبان وکلای مدافع متهمان پرونده هفت تپه، شهادت دهیم که اقدامات همکار محترم، خانم زیلابی، چه در زمینه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و چه در حوزه دفاع در محاکم، در نهایت قانونمداری و رعایت اصول و ارزش‌های حرفه‌ای بوده است و تشکیل چنین پرونده‌ای برای ایشان اقدامی نادرست است که امیدواریم قوه محترم قضاییه هر چه عاجل تر مانع ادامه تعقیب قضایی شده و پرونده را مختومه نماید.»



aria January 9, 2019 01:51 PM

البته این نمایندگان ولایت باید به شکنجه های الان بخندند ! چون این شکنجه ها در برابر شکنجه هایی که در سالهای دهه ۶۰ توسط لاجوردی ملعون میشد اصلا شکنجه نیست ! نوازش است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی January 9, 2019 05:14 PM

اکنون باید دید که شکایت وزارت اطلاعات از یک کارگر ساده به کجا میرسد! قوه قضائیه حق را به کارگر میدهد یا وزارت اطلاعاتی که چهل سال است که با سابقه نابودی مخالفان نظام و قتلهای زنجیره ایی و یک مجرم و جنایتکار سابه دار است! در مقابل یک کارگر ساده که تاکنون خلافی نکرده و فقط جرمش این بوده که خواستار حقوق کاری است که انجام داده ولی پرداختی در مقابل این کار نداشته و پس از اینکه بازداشت شده شکنجه شده ولی بجای اینکه سکوت کند اعلام کرده که من شکنجه شدم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Kassra January 17, 2019 12:04 PM

درود
اینکه در حکومت اسلامی کارگران حتی حق ندارند که به حقوق عرفی خود اعتراض کنند شکنجه میکنند وکارگر هم حق ندارد بگوید چرا اگرگفت من شکنجه شدم میبرند و به او میفهمانند که شکنجه نشده است اقایان مسلمان باشرف از تپه (علم)کلا دستگیری این گارگر جرم بوده است دنبال چه چیزی هستید بخشی و بخشیها را بکشید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang January 17, 2019 12:06 PM

خبر شکنجه اقای اسماعیل بخشی در ایران مثل بمب اتم در دنیا پخش شد و دنیا متوجه شد که در زندانهای رژیم جمهوری اسلامی شکنجه های قرون وسطایی رایج هست که این میتواند کم کم کشورهای دنیا مثل ژاپن و هندوستان از ایران نفت نخرند برای همین سازمان تبلیغاتی اخوندا ۲۴ ساعته در تکاپو هستند که این حقیقت شکنجه اقای اسماعیل بخشی در زندان را وارونه تعریف کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: