آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 آبان ماه 1396 = 27-10 2017

خودکشی در ملاعام اعتراض به شرایط است

خودکشی در ایران در حال زنانه‌ شدن است

عضو هیات علمی دانشگاه طباطبائی با تاکید بر اینکه شرایط جامعه به گونه‌ای است که دختران و زنان در ایران تنهاترند، گفت: اقدام به خودکشی در حال زنانه شدن است و زنان تا سه برابر مردان بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند.

او درباره علت و شیوع خودکشی در ملاءعام گفت: خودکشی در ملاءعام یک اعتراض و فریاد است. زمانی که کسی می‌خواهد به دیگران بفهماند در چه وضعیتی به سر می‌برد، در ملاءعام خودکشی می‌کند. یعنی مسائلی که جنبه عمومی و عام‌تر دارد. به طور مثال زمانی که به کسی تعرض می‌شود، او در ملاءعام خودکشی می‌کند و به این شکل نسبت به شرایطش اعتراض می‌کند. بنابراین می‌توان گفت خودکشی در ملاءعام یک نوع از اعتراض است. خودکشی اخیر دو دختر نوجوان در اصفهان و خودکشی‌هایی که به وسیله مترو صورت می‌گیرد از این دست است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: جامعه باید پیام کسانی که در ملاءعام خودکشی می‌کنند را بررسی کند. افرادی که دست به این اقدام می‌زنند، نمی‌خواهند علت مرگشان خاموش باشد.

حریرچی درباره علت زنانه شدن خودکشی نیز گفت: اقدام به خودکشی با خودکشی که منجر به مرگ می‌شود، متفاوت است. علت خودکشی افسردگی است و افسردگی از تنهایی می‌آید. زنان و دختران در جامعه ما تنهاترند، یعنی فرصت‌هایی که بتوانند با دیگران باشند و شاد زندگی کنند برایشان به رسمیت شناخته نمی‌شود.



ghasem October 22, 2017 3:23 PM

این حقیقت داره چون در تلویزیون ایتالیا هم حدود یک ماه پیش برنامه مفصلی نشان داد و خانواده ها از همین بازی نهنگ ابی شاکی بودن که چندین دختر و پسر هم به همین روش خود کشی کردن

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 22, 2017 7:12 PM

کاش به جای خودکشی آموزش آخوند کشی میدادن اونی که میخواد بمیره بهتره هر چند تا آخوند رو هم که میتونه با خودش ببره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: