آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 آبان ماه 1396 = 04-11 2017

محاصره هوايی و دریايی کره شمالی کامل شد

کره شمالی در یک قدمی دستیابی به "سم شیطان"
هشدار بی‌ سابقه آمریکا به رژیم کره‌ شمالی

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که پروازهای مکرر بمب افکن های بی 1 بی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره باعث نگرانی شدید و یک تهدید بالقوه است.

به گزارش ایرنا؛ این خبرگزاری به پرواز این بمب افکن ها در روز پنجشنبه برفراز منطقه اعتراض کرده و افزوده است آمریکا در حال دامن زدن به تنش ها در شبه جزیره کره است.

گزارش خاطر نشان می کند که بمب افکن های آمریکا در چند هفته گذشته بارها بر فراز شبه جزیره کره و در اطراف کره شمالی پرواز کرده اند و این یک خطر نظامی بزرگ به حساب می آید.

خبرگزاری کره شمالی تاکید کرده است که حضور قوی نظامی آمریکا در شبه جزیره کره خوی تجاوزکارانه و نیات پلید این کشور را برای روشن کردن شعله یک جنگ اتمی مورد تایید قرار می دهد.

کره شمالی همچنین از ورود ناوهای هواپیمابر و ناوشکن های آمریکایی انتقاد کرده و آورده است که در کنار پرواز بمب افکن های این کشور ناو هواپیمابر رونالد ریگان و چند ناو دیگر این کشور به رغم پایان تمرینات خود آبهای اقیانوس آرام را ترک نکرده اند.


کره شمالی در یک قدمی دستیابی به "سم شیطان"

نتایج پژوهش یک مؤسسه آمریکایی نشان داد تولید داخلی احتمالی «سم شیطان» در کره شمالی می‌تواند تداوم برنامه‌های هسته‌ای این کشور را تضمین کند.

به نقل از ایندیپندنت، نتایج تحقیقات یک مؤسسه آمریکایی در دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان داد به نظر می رسد کره شمالی در حال تولید سوخت موشکی «سم شیطان» در داخل این کشور است که در پیشبرد برنامه های موشکی و هسته ای نقش به سزایی دارد.

«دی متیل هیدرازین نامتقارن» که به «سم شیطان» معروف است نوعی سوخت مایع با تبخیر سریع و قابل اشتعال است که معمولا برای پرتاب موشک های بالستیک کاربرد دارد.

پیش از این گزارش شده بود که کره شمالی «سم شیطان» را از کشورهایی مثل روسیه و چین وارد می کند؛ اما به نظر می رسد تولید داخلی این سوخت مایع می تواند ضمانتی بر دوام برنامه های موشکی کره شمالی باشد و در واقع تحریم های سازمان ملل برای محدودکردن قدرت نظامی این کشور را بی اثر کند.

کارشناسان پیشتر اعلام کرده بودند که اگر فروش یا تولید این سوخت برای کره شمالی از دسترس خارج شود، برنامه های موشکی و هسته ای این کشور متوقف خواهد شد و این به معنای پایان تهدید کره شمالی برای آمریکاست. تیموتی بارت، سخنگوی مرکز اطلاعات ملی آمریکا پیشتر در این خصوص اعلام کرده بود: با توجه به توانایی های علمی و پیشرفت های کره شمالی در زمینه فناوری موشکی، به احتمال زیاد پیونگ یانگ به تولید سم شیطان در داخل کشور دست یابد.

سم شیطان نام خود را پس از حادثه ای مرگبار در روسیه گرفت. انفجار این مایع در دهه 1960 میلادی در شوروی سابق موجب مرگ 124 نفر شد. آمریکا در سال‌های گذشته استفاده از این سوخت را به دلیل نگرانی درباره ناپایداری آن، متوقف کرده است.


هشدار بی‌ سابقه آمریکا به رژیم کره‌ شمالی

وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) گفت که آمریکا تصور نمی‌کند هرگز بتوانند کره‌شمالی اتمی را بپذیرد. وی همچنین به پیونگ یانگ درباره عواقب استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که تداوم برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی، باعث تضعیف امنیت منطقه می‌شود. وزیر دفاع آمریکا همچنین به پیونگ یانگ هشدار داد که اقدامات نظامی کره‌شمالی هیچگونه تاثیری بر ائتلاف میان کره جنوبی و آمریکا نمی‌گذارد چون چنین دیپلماسی زمانی که از سوی یک نیروی نظامی معتبر حمایت شود، بسیار موثر است.

وی هشدار داد: کره شمالی نباید دست به اشتباه بزند. هرگونه حمله به آمریکا یا متحدانش شکست می‌خورد. هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی از سوی کره شمالی با واکنش قاطع نظامی گسترده پاسخ داده می‌شود.

ماتیس همچنین در این سفر از منطقه مرزی میان دو کره دیدار کرد و گفت که هدف آمریکا جنگ با کره شمالی نیست بلکه هدفش قانع کردن رهبر کره شمالی برای دست کشیدن از زرادخانه‌های هسته‌ای‌اش است. سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی نیز ایده استقرار تسلیحات تاکتیکی اتمی در شبه جزیره کره را به عنوان واکنشی به پیشرفت‌های اتمی کره شمالی رد کرد اما گفت: ائتلاف آمریکا و کره جنوبی این توانایی را در پاسخ دادن به کره شمالی دارد حتی اگر مورد حمله اتمی از جانب این کشور قرار گیرد.

جیمز ماتیس همچنین گفت که رفتار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هیچ راهی را برای پذیرش موضع اتمی این کشور باز نگذاشته و ما نمی‌توانیم کره شمالی اتمی را بپذیریم. وزیر دفاع آمریکا همچنین به این مساله اشاره کرد که برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی تقویت کننده موضع دفاع این کشور نیست. اگر این کشور در موضع کنونی خود ثابت قدم بماند، دست به اقدامی غیرسازنده می‌زند. این کشور موضع امنیتی و ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌کند. تنش میان کره شمالی و آمریکا پس از یکسری آزمایش‌های اتمی و موشکی از سوی پیونگ یانگ شدت گرفته است.

آژانس اطلاعات آمریکا موسوم به "سیا" نیز گفته که کره شمالی تنها چند ماه به توانایی حمله به آمریکا با تسلیحات اتمی فاصله دارد. مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز پس از دیدار و گفت و گوی روز جمعه خود با جیمز ماتیس گفت که استقرار نیروها و تسلیحات استراتژیک آمریکا در منطقه شامل پرواز بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره بازدارندگی موثری در مقابل تهدیدهای کره شمالی محسوب می‌شود.


روسیه کارشکنی‌ می کند

ترامپ: روسیه در روند تلاش‌ها برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی کارشکنی‌ می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد روسیه به تلاش های ایالات متحده برای حل بحران هسته‌ای با کره شمالی آسیب میرساند، در حالی که چین در این زمینه همکاری می کند.

به گزارش العربیه، ترامپ در مصاحبه‌ای با «فاکس بیزنس» گفت:«چین در زمینه یافتن راه حلی با کره شمالی به ما کمک می‌کند، اما روسیه ممکن است در این زمینه کارشکنی کند و به تلاش‌های ما آسیب برساند».

تنش میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی با آزمایش‌های هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ شدت گرفت به طوری که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی به صورت لفظی کلماتی تندی به همدیگر رد و بدل کردند.

ترامپ از چین خواست تا در متوقف کردن برنامه هستهای کره شمالی به ایالات متحده کمک کند. چین به عنوان تنها متحد اصلی پیونگ یانگ است که بیش از 90 درصد از تجارت کره شمالی با این کشور انجام می‌گیرد.

ترامپ در صفحه تویتر خود نوشت که با جینگ پینگ رئیس جمهوری چین در باره بحران هسته‌ای کره شمالی بحث و گفتگو کرده است.

آمریکا و روسیه بر سر مسائل مختلفی باهمدیگر اختلاف دارند. از جمله این اختلافات مسئله حمایت مسکو از رژیم سوریه، ملحق کردن جزیره کریمه اوکراین به روسیه و اتهام مسکو به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از عمده‌ترین این اختلافات به شمار می‌رود.



اردشیر October 27, 2017 10:01 AM

روسها مادر تمام شر و بدبختی در جهان کنونی ما هستند به نظرم امریکا باید در دوران پرزیدنت ترامپ بازوهای شر آفرین روسها یعنی خامنه ای و کیم و سپس خود روسها به ویژه دار و دسته ی شر آفرین پوتین را فلج کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid November 4, 2017 9:39 AM

اردشیر با نظر شما موافقم مثلث کره شمالی ملایان و پوتین در دنیا با ضیف شدن آمریکا توسط رییس جمهوری دموکرات راه را برا این افراد شرور و بیمار باز کردند اما دوره جدید جمهوری خواهها و شخص ترامپ باید جلو آنهارا بگیرد و مماشات سیاسی نکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: