
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت که از شلیک دیروز رژیم ایران به یک کشتی در تنگه هرمز خوشش نیامده و تأکید کرد که نباید این کار را میکرد. فاکس نیوز دقایقی پیش خبر داد که ارتش آمریکا هم اکنون در حال انجام حملاتی به اهدافی در ساحل جنوبی ایران است.
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام):
ایالات متحده در پاسخ به حملهای که یک کشتی تجاری را هدف قرار داده بود، حملاتی را علیه رژیم ایران انجام داد.
هواپیماهای ما حملاتی را علیه سایتهای ذخیرهسازی موشک و پهپاد سپاه پاسداران و همچنین تأسیسات رادار ساحلی انجام دادند.
این حملات پس از آن صورت گرفت که رژیم ایران در تاریخ ۲۵ ژوئن، کشتی باری «اموی اور لاولی (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور را در حالی که در امتداد سواحل عمان در حال خروج از تنگه بود، با یک پهپاد انتحاری هدف قرار داد.
اقدام خصمانه و بیدلیل رژیم ایران علیه کشتیرانی تجاری نقض آشکار توافق آتشبس بود.
رفتار خطرناک رژیم ایران، آزادی ناوبری را در جریان تجارت از طریق تنگه هرمز تضعیف کرده است.
ارتش ایالات متحده حضور و هوشیاری خود را برای اطمینان از رعایت تمام مفاد توافق با رژیم ایران حفظ میکند.
نیروهای ما همچنان به ارائه پشتیبانی و هماهنگی برای تأمین امنیت عبور کشتیهای تجاری از تنگه هرمز ادامه میدهند.
تلویزیون دولتی ایران: صدای انفجاری در منطقه «طاهریه» از توابع شهرستان سیریک در جنوب کشور شنیده شد؛ منشأ آن نامشخص است.