
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل:
ما به چارچوب توافقی رسیدهایم که ما را قادر میسازد به درگیری با لبنان پایان دهیم.
اسرائیل و لبنان در مورد دو منطقه امنیتی برای آزمایش تلاشهای خلع سلاح حزبالله به توافق رسیدهاند.
ما به لطف ضربات ویرانگری که به حزبالله وارد کردیم، به توافق با لبنان دست یافتیم.
ما در تلاش برای نابودی زیرساختهای حزبالله در جنوب لبنان هستیم و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.
ما تقریباً ۹۰ درصد از ذخایر موشکی حزبالله را نابود کردهایم.
ایالات متحده و لبنان با ادامه حضور ما در منطقه امنیتی جنوب لبنان موافقت کردهاند.
ما منطقه بوفورت (شقیف) در جنوب لبنان را امن کردهایم و در آنجا خواهیم ماند.
من به نیروهایمان بر لزوم آزادی حرکت برای مقابله با هرگونه تهدید در لبنان تأکید کردهام.
من به شدت با هرگونه تلاشی برای مجبور کردن ما به عقبنشینی مخالفت کردم؛ اکنون، ایالات متحده و لبنان به رژیم ایران میگویند که این موضوع به آنها ربطی ندارد.
ماموریت ما هنوز کامل نشده است؛ چالشها همچنان پابرجا هستند، به ویژه پهپادهای بمبگذاری شده.
این توافق، اسرائیل و لبنان را تقویت میکند در حالی که رژیم ایران و حزبالله را تضعیف میکند.
ما موازنه قدرت را تغییر دادهایم. حزبالله دیگر حزبالله سابق نیست، حکومت ایران هم دیگر آن حکومت سابق نیست و اکنون فرصتی برای شکلگیری یک واقعیت جدید به وجود آمده است.
توافقهای دیگر در حال تکمیل هستند و به وعده من برای تغییر شکل منطقه عمل میکنند.
ئسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل:
توافق امضا شده دیروز با ایالات متحده و لبنان، یک رویداد تاریخی و یک دستاورد سیاسی و امنیتی قابل توجه برای اسرائیل است.
توافق با ایالات متحده و لبنان، واقعیت امنیتی در مرز شمالی را تغییر خواهد داد.
اسرائیل از جنوب لبنان عقبنشینی نخواهد کرد و حضور خود را در منطقه امنیتی، از جمله منطقه بوفورت (شقیف)، حفظ خواهد کرد.
منطقه امنیتی عاری از غیرنظامیان و زیرساختهای تروریستی حزبالله خواهد بود.
قبل از خلع سلاح حزبالله در سراسر لبنان، هیچ گونه جابجایی یا عقبنشینی از سوی اسرائیل صورت نخواهد گرفت.
ما آزادی عمل نظامی را برای خنثی کردن هرگونه تهدیدی علیه سربازان خود و ساکنان شهرهای شمالی حفظ خواهیم کرد.
اگر رژیم ایران بخواهد در اجرای این توافق کارشکنی کند، با گزینه نظامی با آن مقابله خواهیم کرد.